NBC na olympiádě prodělá
Informoval o tom deník The New York Times. NBC práva získala v roce 2003, když svou nabídkou předčila televizní stanice ESPN a Fox. Mezinárodní olympijský výbor (MOV) tehdy očekával, že za práva na zimní olympijské hry ve Vancouveru v roce 2010 a letní olympijské hry v Londýně v roce 2012 dostane dvě miliardy dolarů.
Fox tehdy nabídl 1,18 miliardy a ESPN podíl ze zisku. NBC ale očekávání výboru splnila, když zaplatila 820 milionů dolarů za Vancouver a 1,18 miliardy dolarů za Londýn. Její mateřská společnost General Electric, jež NBC nedávno prodala společnosti Comcast, pak ještě přihodila dalších 200 milionů dolarů jako sponzorský dar.
Podle newyorského listu tehdy televizní stanice očekávala, že trh s olympijskou reklamou zůstane stejný, anebo poroste. Odhadovala, že jenom olympijské hry ve Vancouveru jí na příjmech z reklamy vynesou 900 milionů dolarů. "Jenže vzorec, kterým NBC dokázala se slušnou přesností předvídat vývoj na trhu až 13 let dopředu (od roku 1995, kdy koupila práva na pět olympiád po rok 2008, kdy produkovala hry v Pekingu) nakonec nebyl kouzelný," podotkl deník.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz