Na Slovensku klesl prodej aut od začátku roku o 11 procent, propad se v listopadu zmírnil
BRATISLAVA (MEDIAFAX) - Za 11 měsíců letošního roku klesl prodej aut na Slovensku o čtyři procenta. S odkazem na Sdružení automobilového průmyslu to v sobotu uvedl slovenský internetový server Sme.
Za jedenáct měsíců letošního roku se na slovenském trhu zaregistrovalo 83 886 nových osobních a malých nákladních vozidel, což oproti stejnému období loňského roku znamená pokles o 4,37 procenta.
Propad v posledních měsících se přitom zmírňuje. V listopadu bylo na slovenském trhu registrovaných 5104 nových osobních a malých nákladních aut, tedy o 23,33 procenta méně než v listopadu minulého roku. Meziroční pokles byl však mírnější než v říjnu, kdy se prodej aut propadl až o třetinu.
Žebříček nejžádanějších značek nových osobních a malých nákladních aut na slovenském trhu vede Škoda, která dosáhla podíl 16,5 procenta. Druhé místo patřilo Renaultu s podílem 10,96 procenta na trhu a na třetím místě je Peugeot, který měl podíl na trhu 7,89 procenta. Čtvrtá skončila Kia s podílem 7,07 procenta.
Marek Kuntoš, kuntos@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz