Weby používají články bez souhlasu
Zjistila to organizace Fair Syndicate Consortium (FSC), jejíž studie je vůbec první, která se tímto problémem podrobně zabývala. FSC sdružuje více než 1500 vydavatelů, kteří podporují otevřenou a spravedlivou ekonomiku on-line obsahu.
Studie FSC zjistila, že existuje více než 75.000 webů, které bez svolení otisknou do 30 dnů od vydání některý z článků, který vyšel v amerických novinách. Organizace FSC na těchto webech našla zhruba 112.000 článků, které byly přetištěny v takřka stejném znění, jako se objevily v novinách. Weby se tak někdy ani nesnaží článek pozměnit.
Na webech, které takto bez dovolení používají články a zpravodajství z novin, se zpravidla objevuje reklama. To znamená, že weby využívají novinové články k takzvané monetizaci, jinými slovy na nich vydělávají. Ze tří čtvrtin se taková monetizace týká největších hráčů na trhu internetové reklamy, tedy firem Google a Yahoo. Zbytek připadá na Microsoft, Audience Science, AOL a několika dalších reklamních sítí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz