Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Internet a telefony  |  27.11.2009 15:55:02

SPIR - Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

Uživatelé se věnují internetu průměrně 609 minut týdně, což odpovídá 87 minutám denně.
Nejvíce času internetu věnují uživatelé tradičně v březnu a v listopadu. Průměrný strávený  čas na internetu má u českých uživatelů dlouhodobě rostoucí tendenci. Nejpoužívanějším  internetovým prohlížečem doma u českých internetových uživatelů zůstává Internet Explorer s 58 % zastoupením. Vyplývá to z poslední fáze tzv. strukturálního výzkumu  SEKV, který realizuje pro Sdružení pro internetovou reklamu společnost Mediaresearch. 
 
Ve srovnání s 3. fází strukturálního výzkumu dochází k mírnému poklesu v týdenní konzumaci internetu průměrně o 10 minut týdně. K poklesu dochází i v měřených datech  projektu NetMonitor (únor  2009: průměrně 532 minut týdně, červen 2009: 475 minut),  což opět poukazuje na validitu výsledků získaných v tomto výzkumu. Zaznamenaný pokles v konzumaci internetu odpovídá běžnému schématu roku, kdy od března dochází  k poklesu až do období letních prázdnin, poté dochází opět k růstu až do období před vánočními svátky.



Ve 4. fázi dochází k výraznému prodloužení doby, kterou na internetu týdně stráví uživatelé ve věku 45-54 let (nárůst z 486 na 552 minut týdně) a 55 let a více (nárůst z 364 na 425 minut týdně). Čas strávený týdně na internetu klesá hlavně u uživatelů mezi 25 – 44 lety.



V otázce času věnovaného cizojazyčným serverům nedochází k žádným výrazným  změnám. Naopak sledujeme rostoucí trend v podílu internetových uživatelů, kteří na  internetu nevěnují téměř žádný čas práci nebo studiu (postupný růst z 32 % na 35 % ve druhé fázi a na 37 % ve třetí a čtvrté fázi).


V pozici jedničky u českých internetových uživatelů zůstává prohlížeč Internet Explorer (doma: 58 %, v práci/škole 69 %), je ale u něj pozorován trvalý pokles v jeho zastoupení. Nadále roste obliba ve využívání prohlížeče Mozilla Firefox. Ve 4. fázi roste procento uživatelů tohoto prohlížeče z 28 % na 33 % (z domu) a z 18 % na 23 % (z práce).



Čtvrtá vlna kontinuálního výzkumu SEKV (Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum), který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura    Mediaresearch, proběhla v druhém čtvrtletí roku 2009. Hlavní cíle projektu SEKV jsou  popsání struktury a chování internetových uživatelů na internetu a dále poskytnutí dat pro  kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců.



Popis metodiky: 
 
Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Tento výzkum umožňuje získávat kontrolní data
a mechanismus pro údržbu reprezentativnosti panelu internetových jednotlivců.
 
Metoda projektu:
  Kvantitativní výzkum metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.
 
Vzorek respondentů:
  Reprezentativní  vzorek  internetových  domácností  ČR.  Internetovou  domácností  rozumíme domácnost, ve které se alespoň 1 člen starší 10let (dále 10+) připojuje alespoň jednou měsíčně odkudkoli k internetu.
  Výběrem zajišťujeme reprezentativitu vzorku na ukazatele: kraj, okres (na roční bázi), velikost místa bydliště, velikost domácnosti, kraj x velikost místa bydliště (na roční bázi), kraj x velikost domácnosti (na roční bázi) a velikost místa bydliště x velikost domácnosti (na roční bázi).
 Velikost vzorku ve všech fázích a vývoj příslušných vážících univerz shrnuje  tabulka  níže. Všechna vážící univerza pro 4. fázi vykazují přirozeně rostoucí trend. 

 
  Ke  stanovení relativních četností popisujících rozložení internetových domácností v  České republice jsou využívána data z kontinuálního výzkumu TV metrového projektu realizovaného pro Asociaci televizních organizací (ATO). 
  K realizaci výběru je používán inovativní postup využívající výběrový software založený  na iteračním algoritmu. 
 
 
 
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se  ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu – sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 57 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor  realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring a v poslední době poskytuje globální odhady vývoje internetové inzerce u nás.

Kateřina Hrubešová
Výkonná ředitelka SPIR

Jitka Černá
Marketing & Event Manager

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688