(Kurzy.cz)
SPIR - Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně
Nejvíce času internetu věnují uživatelé tradičně v březnu a v listopadu. Průměrný strávený čas na internetu má u českých uživatelů dlouhodobě rostoucí tendenci. Nejpoužívanějším internetovým prohlížečem doma u českých internetových uživatelů zůstává Internet Explorer s 58 % zastoupením. Vyplývá to z poslední fáze tzv. strukturálního výzkumu SEKV, který realizuje pro Sdružení pro internetovou reklamu společnost Mediaresearch.
Ve srovnání s 3. fází strukturálního výzkumu dochází k mírnému poklesu v týdenní konzumaci internetu průměrně o 10 minut týdně. K poklesu dochází i v měřených datech projektu NetMonitor (únor 2009: průměrně 532 minut týdně, červen 2009: 475 minut), což opět poukazuje na validitu výsledků získaných v tomto výzkumu. Zaznamenaný pokles v konzumaci internetu odpovídá běžnému schématu roku, kdy od března dochází k poklesu až do období letních prázdnin, poté dochází opět k růstu až do období před vánočními svátky.
Ve 4. fázi dochází k výraznému prodloužení doby, kterou na internetu týdně stráví uživatelé ve věku 45-54 let (nárůst z 486 na 552 minut týdně) a 55 let a více (nárůst z 364 na 425 minut týdně). Čas strávený týdně na internetu klesá hlavně u uživatelů mezi 25 – 44 lety.
V otázce času věnovaného cizojazyčným serverům nedochází k žádným výrazným změnám. Naopak sledujeme rostoucí trend v podílu internetových uživatelů, kteří na internetu nevěnují téměř žádný čas práci nebo studiu (postupný růst z 32 % na 35 % ve druhé fázi a na 37 % ve třetí a čtvrté fázi).
V pozici jedničky u českých internetových uživatelů zůstává prohlížeč Internet Explorer (doma: 58 %, v práci/škole 69 %), je ale u něj pozorován trvalý pokles v jeho zastoupení. Nadále roste obliba ve využívání prohlížeče Mozilla Firefox. Ve 4. fázi roste procento uživatelů tohoto prohlížeče z 28 % na 33 % (z domu) a z 18 % na 23 % (z práce).
Čtvrtá vlna kontinuálního výzkumu SEKV (Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum), který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch, proběhla v druhém čtvrtletí roku 2009. Hlavní cíle projektu SEKV jsou popsání struktury a chování internetových uživatelů na internetu a dále poskytnutí dat pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců.
Popis metodiky:
Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Tento výzkum umožňuje získávat kontrolní data
a mechanismus pro údržbu reprezentativnosti panelu internetových jednotlivců.
Metoda projektu:
Kvantitativní výzkum metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.
Vzorek respondentů:
Reprezentativní vzorek internetových domácností ČR. Internetovou domácností rozumíme domácnost, ve které se alespoň 1 člen starší 10let (dále 10+) připojuje alespoň jednou měsíčně odkudkoli k internetu.
Výběrem zajišťujeme reprezentativitu vzorku na ukazatele: kraj, okres (na roční bázi), velikost místa bydliště, velikost domácnosti, kraj x velikost místa bydliště (na roční bázi), kraj x velikost domácnosti (na roční bázi) a velikost místa bydliště x velikost domácnosti (na roční bázi).
Velikost vzorku ve všech fázích a vývoj příslušných vážících univerz shrnuje tabulka níže. Všechna vážící univerza pro 4. fázi vykazují přirozeně rostoucí trend.
Ke stanovení relativních četností popisujících rozložení internetových domácností v České republice jsou využívána data z kontinuálního výzkumu TV metrového projektu realizovaného pro Asociaci televizních organizací (ATO).
K realizaci výběru je používán inovativní postup využívající výběrový software založený na iteračním algoritmu.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu – sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 57 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring a v poslední době poskytuje globální odhady vývoje internetové inzerce u nás.
Kateřina Hrubešová
Výkonná ředitelka SPIR
Jitka Černá
Marketing & Event Manager
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?