TNBiz (TN.cz)
Investice  |  23.11.2009 19:38:00

Letošní Černý pátek ve Spojených státech nemusí znamenat trvalý návrat zákazníků do obchodů

Mediafax

CHICAGO (MEDIAFAX) - Letošní „Černý pátek“, který připadá na den po Dnu díkůvzdání a znamená velké slevy v obchodech, nemusí znamenat trvalý návrat zákazníků do obchodů. V pondělí na to upozornila agentura Reuters.

Černý pátek každoročně přivádí do obchodů množství koupěchtivých Američanů. I letos obchodníci očekávají velkou návštěvnost a obraty, zároveň se ale obávají, že to nemusí znamenat větší tržby po celé období do konce roku.

Obchody letos zveřejnily seznamy věcí, které budou prodávány se slevou, dříve než obvykle. Doufají, že to pomůže podnítit poptávku po širokoúhlých televizích, hračkách a dalším zboží a že akce bude úspěšnější než loni, kdy američtí obchodníci zažili skutečně černý Černý pátek, který byl nejhorší za několik desítek let.

„Loňský rok byl Černý pátek skutečně šíleně nejistou akcí, protože jsme se nalézali uprostřed ekonomické bouře,“ vzpomíná Chris Donnelly ze společnosti Accenture. „Letos však panuje mnohem menší panika, nebo nejistota co se týče předvánočního nakupování.“

Černý pátek je označení pro pátek, který následuje po Dnu díkůvzdání a kterým začíná ve Spojených státech vánoční prodej. Termín vznikl v šedesátých letech ve Philadelphii a narážel na potíže policistů a řidičů při pohybu v centru měst, která v ten den zaplavili lidé toužící nakoupit vánoční dárky. Ulice v centru města se „černaly“ množstvím aut a vznikaly rozsáhlé dopravní zácpy. Později začali obchodníci termín používat v souvislosti s obdobím, kdy utrží nejvyšší tržby v roce a dostávají se do tzv. černých čísel.

Černý pátek je proslulý i jako dnem velkých slev. Zákazníci proto neberou obchody útokem jen kvůli nákupu dárků pod vánoční stromeček, ale kupují si věci i pro vlastní radost a potěšení. Protože loni se obchody snažili vymámit peníze z peněženek zákazníků množstvím různých slev, letos budou lidé nakupovat jenom to, co budou vnímat jako skutečně mimořádně dobrou koupi. Téměř 70 procent respondentů průzkumu American Research Group uvedlo, že do peněženky sáhnou jen v případě, pokud uvidí slevu alespoň 50 procent.

Vokurková Iva, vokurkova@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688