Franšízy míří na český trh
Franšízanti by tak v následujících letech mohli obsadit až zhruba pětinu plochy v tuzemských obchodních centrech. Vyplývá to z údajů mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Franšíza funguje na principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how ostatním podnikatelům.
Martin Kubík ze společnosti DTZ sdělil, že vstup do ČR zvažují či již připravují například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean´s Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics. Na Česko se podle něj nyní zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major (dětské oblečení), Descamps (bytový textil), Devianne (pánská a dámská móda) či Les Néreides (bižuterie).
"V horizontu dvou až tří let by podíl franšízantů mohl ve zdejších nákupních centrech dosáhnout až 20 procent," uvedl Kubík, podle kterého se díky franšíze na tuzemský trh mohou dostat i značky, které by se k tomuto kroku odhodlávaly delší dobu. "Aktuálně se to týká několika desítek značek, známých z celého světa," dodal.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz