Index německé spotřebitelské důvěry klesnul poprvé za 14 měsíců
BERLÍN (MEDIAFAX) - Index německé spotřebitelské důvěry GfK pro listopad klesnul poprvé od září loňského roku. Informovala o tom v pondělí agentura Bloomberg.
Index spotřebitelské důvěry, založený na dotazníkovém šetření mezi dvěma tisíci respondenty, totiž klesnul o 0,2 bodu na čtyři body. Podle analytiků je důvodem zejména nejistý stav na pracovním trhu a rostoucí ceny energií. Nezaměstnanost totiž v posledních měsících roste, stejně jako cena ropy, a některé ze stimulačních plánů německé vlády již vypršely.
"I přes mírný pokles je privátní spotřeba hlavní podporou německé ekonomiky v letošním roce ve chvíli, kdy investice a export významně zpomalují. Uvidíme, zda tato podpora vydrží i v příštím roce," tvrdí zpráva společnosti GfK, jež index spotřebitelské důvěry zveřejnila.
Vojtech Kristen, kristen@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz