Z Brna neodletělo do Tuniska letadlo s pasažéry CK Sunny Days, odletí údajně do pondělí
Z Brna neodletělo v noci na neděli letadlo s pasažéry cestovní kanceláře Sunny Days. Agentuře Mediafax to v neděli ráno řekla pracovnice brněnského letiště s tím, že několik desítek turistů vyčkává v letištní hale na vývoj situace, část lidí odjela domů nebo do brněnských hotelů.
"Letadlo neodletělo, protože společnost Sunny Days žádné neobjednalo, tudíž ani nebylo co odbavovat," řekla pracovnice letiště, která si nepřála být jmenována. Dodala, že cestovní kancelář s letištěm nekomunikuje.
"Pár desítek turistů, kteří měli namířeno do Tuniska, zůstalo nocovat v letištní hale, další odjeli do brněnských hotelů a část z nich se vrátila domů," popsala situaci zaměstnankyně letiště.
Cestovní kancelář Sunny Days zatím s cestujícími nekomunikuje. V pražské centrále ani v brněnských pobočkách nikdo nezvedá telefon. Žádné prohlášení neobsahuje ani internetová prezentace společnosti, která dále nabízí dovolenkové pobyty v Tunisku, na Krétě, Rhodosu, Kypru nebo v Turecku i letecké zájezdy na poslední chvíli z letišť v Praze, Brně a Ostravě.
Jedinou informaci k zrušenému brněnskému letu poskytla v neděli ráno pracovnice Sunny Days v pražském obchodním domě Tesco na Smíchově. "Cestující mohou odejít domů. Situaci řešíme s leteckou společností, ještě během neděle by mělo letadlo z Brna odstartovat. Všechny cestující telefonicky včas obvoláme a vyzveme k novému odletu," řekla pracovnice přepážky, která se představila jako Kaufmanová. Za zdroj problémů označila společnost ČSA. "Vina je na straně leteckého přepravce," řekla.
České aerolinie se proti tomuto tvrzení ostře ohradily. „Žádný charterový let z Brna do Tuniska nebyl na tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem,“ uvedla pro agenturu Mediafax mluvčí ČSA Hana Hejsková. „Na základě přání a platných smluv našich klientů byla do této destinace vypravena celkem tři letadla, všechna ale podle dohody a zcela podle plánu letěla z Prahy a do Prahy se také vracela,“ doplnila Hejsková.
Do Tunisu neodletěli ani cestující z Ostravy. Podle mluvčí Letiště Leoše Janáčka v Ostravě Michaely Kubešové tam přes den ani žádní nečekali. "Podle informací od letištního personálu se tu kolem půlnoci nějací cestující počítající s odletem na dovolenou do Tunisu krátce zdržovali, ale nebyli ani odbaveni," uvedla Kubešová s tím, že je podle všeho pracovníci cestovní kanceláře odvezli do hotelu.
Po 18. hodině Kubešová uvedla, že letadlo pro cestující do Tunisu v Ostravě přistane ve 22 hodin. "Jedná se o letadlo slovenské společnosti Seagle Air," řekla Kubešová s tím, že z Letiště Leoše Janáčka by mělo odletět zhruba ve 23 hodin.
Viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura zatím o údajných problémech Sunny Days příliš informací nemá. „(V neděli) zhruba o půl jedenácté jsem hovořil s majitelem společnosti a ten mě ujišťoval, že je všechno v pořádku, a že se zřejmě jednalo o logistickou chybu ČSA. Tvrdil, že zaplaceno má všechno a jako důkaz přidal, že jen tento víkend odletělo několik letadel s jeho klienty na Rhodos,“ prozradil Okamura agentuře Mediafax. Více se k situaci zatím vyjadřovat nechtěl. „Nedávno jsem se o víkendu zastával cestovní kanceláře Cool Travel, jejichž představitelé mi tvrdili, že je všechno v pořádku. A v pondělí vyhlásila úpadek,“ připomněl dva týdny starou záležitost.
Rádiu Impuls se podařilo zkontaktovat majitele Sunny Days Ridha ben Ahmeda. „Jen včera a dneska nám odlétalo minimálně deset charterů a my máme s tím úsekem Brno Tunis určité problémy z kapacitních důvodů,“ tvrdil Ben Ahmed. „Na odstranění problému pracujeme, bohužel je víkend a není tady žádná letecká společnost, která by měla volno,“ prozradil Impulsu.
Podle něj není aktuálně důležité zjišťovat, na čí straně je vina. „My jsme udělali chybu. Vím, že ČSA je spolehlivý partner a z jeho strany to chyba asi nebude,“ připustil ovšem. Zároveň ujistil, že Sunny Days problémy brzy vyřeší. „Nejpozději zítra ti lidé odletí a ten den nebo den a půl, co nemohli strávit dovolenou, jim bude vykompenzován. Letíme s ČSA, nejlepší leteckou společností, která je u nás k dispozici,“ dodal. První várka klientů by podle něj měla odletět v neděli ve 23.00, druhá v pondělí v jednu hodinu odpoledne.
Po obědě dorazil na letiště pracovník Sunny Days, který klienty ujišťoval, že jakmile bude letadlo k dispozici, na dovolenou odcestují. Vzal si od nich telefonní čísla a bude je údajně kontaktovat.
Cestovní kancelář Sunny Days je proti úpadku pojištěna u Pojišťovny Generali. „Naše společnost celou situaci kolem Sunny Days monitoruje a dosud nemáme od této cestovní kanceláře nahlášenou žádnou škodní událost. Pan majitel nám dokonce poskytl prohlášení, ve kterém se vyjádřil, že se o své klienty postará a že žádnou škodní událost nehodlá prozatím nahlásit,“ uvedla pro Rádio Impuls mluvčí Generali Renata Werklíková.
Ivana Gračková, Jiří Nováček, Tomáš Čížek, Michal Vanáč, novacek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz