Výzkum: Reklama na sociálních sítích funguje
Více než čtvrtina lidí, kteří mají profil na komunitním webu typu Facebook, Myspace či Lidé.cz, se stali příznivci nějaké značky, produktu či služby. Může za to reklama, jejíž objem se na těchto webech rozšiřuje. Výsledky vyplývají z květnového průzkumu společnosti Mediaresearch zhruba mezi 500 lidmi, jehož výsledky společnost zveřejnila na svých webových stránkách.
„Ochota zapojit se do komunity, jež by sdružovala lidi se stejným zájmem o určitou značku, určitý výrobek nebo službu, je nejvyšší u nejmladší generace (Net Generation) a silných a aktivních uživatelů komunitních webů,“ uvedl Jan Mazal z Mediaresearch. Dodal, že zhruba polovina respondentů, kteří mají na komunitních webech alespoň jeden profil, uvedla ochotu zapojit se v těchto kategoriích.
K zájmu o značku, produkt či službu vede uživatele profilů například výměna zkušeností a názorů, hledání informací a novinek nebo vyjádření spokojenosti s výrobkem či službou. Návštěvníci v těchto kategoriích se také chtějí setkávat s lidmi se stejným zaměřením, jsou zvědaví a hledají zábavu.
Podle Mazala přitom polovina uživatelů internetu s profilem již na komunitních webech o značce, výrobku či službě dostala doporučení od jiného člena dané komunity. Tato doporučení pak posílá ostatním členům komunitních webů alespoň někdy 37 procent lidí s vlastním profilem.
Necelá polovina dotázaných, kteří mají profil na komunitním webu (45 procent), dostala podle firmy Mediaresearch od jiného člena komunity odkaz na internetovou reklamu včetně videoreklamy. Internetovou reklamu sama posílá třetina respondentů vlastnících alespoň jeden profil.
Na základě tohoto chování více než třetina respondentů přiznává, že si díky komunitním serverům začali více všímat určité značky, produktu či služby. U 30 procent se pak v rámci těchto aktivit zlepšilo mínění o značce, produktu či službě a čtvrtina dotázaných učinila v rámci návaznosti na doporučení konkrétní nákup. Menší část dotázaných (17 procent) však také uvádí, že se v závislosti na aktivitách na komunitních serverech zhoršilo jejich mínění o značce, produktu či službě.
Efektivitě internetové reklamy odpovídá také její neustálý nárůst. Například v předchozích dvou letech byl podle společnosti OMD tento růst meziročně na úrovni jedné pětiny, letos se však kvůli krizi přibrzdí. Přesto se letos internetová reklama zřejmě stane jediným rostoucím mediatypem na reklamním trhu. Podle prognózy OMD se výdaje na internetovou reklamu letos zvednou o 10,8 procenta z loňských 3,4 miliardy korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz