Johnson & Johnson vykázala za druhé čtvrtletí zisk 1,15 dolaru na akcii
NEW YORK (MEDIAFAX) - Společnost Johnson & Johnson vykázala za druhé čtvrtletí letošního roku zisk 1,15 dolaru na akcii, což je nad očekáváním trhu. Informovala o tom v úterý agentura Bloomberg.
Čistý zisk společnosti klesnul ve druhém čtvrtletí o 3,6 procenta na 3,21 miliardy dolarů (1,15 dolaru na akcii) z 3,33 miliard dolarů (1,17 dolaru na akcii) ve srovnatelném období před rokem. Analytici oslovení agenturou Bloomberg očekávali, že zisk společnosti dosáhne jen 1,12 dolaru na akcii.
Tržby společnosti klesly z 16,5 miliard dolarů na 15,2 miliardy dolarů. Hlavním důvodem poklesu tržeb je podle vyjádření společnosti fakt, že trh zaplavují levné napodobeniny výrobků společnosti.
Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali tržby o 190 milionů dolarů nižší, na propadu tržeb se navíc podílely i kurzové výkyvy. Po očištění o vliv silného amerického dolaru by totiž tržby byly o šest procent vyšší.
"Firma prošla před rokem a půl programem na úsporu nákladům, což jí v současných těžkých časech velmi prospívá. Osobně je pro mě příjemným překvapením údaj o tržbách, ne o zisku," komentoval výsledky společnosti Jan Wald, analytik společnosti Noble Financial Group.
Johnson & Johnson rovněž potvrdila výhled zisku pro celý letošní rok na úrovni 4,45 až 4,55 dolaru na akcii.
Vojtech Kristen, kristen@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz