HN: Penny chce ovládnout trh, otevře sto nových supermarketů
PRAHA (MEDIAFAX) - Diskontní řetězce Penny se pustily do boje o ovládnutí českého trhu a mají to posvěcené z nejvyššího vedení. Firma v následujících pěti letech bude investovat minimálně sto milionů eur, uvádí pondělní vydání Hospodářských novin (HN).
"Česko je pro nás nejdůležitějším zahraničním trhem," říká Armin Rehberg z vedení německé společnosti Rewe, do které diskonty patří.
"Každá nová prodejna stojí milion euro a do tří až pěti let jich chceme přidat sto," řekl Rehberg s tím, že diskonty mohou být i ve městech, která mají méně než deset tisíc obyvatel.
Za vzor mu přitom slouží konkurenční Aldi - firma, která se v zahraničí stala téměř synonymem pro diskont. "Je to naše ambice, kterou chceme v Česku realizovat," přiznává Rehberg. Penny Market má podle něj v Česku největší potenciál obratů i velmi dobrou pozici z hlediska výnosů. Letos firma počítá se zvýšením obratu na více než 30 miliard korun.
Netají se přitom tím, že pokud by se naskytla možnost ke koupi někoho z konkurentů, udělá to - stejně jako když před rokem získalo Rewe konkurenční Plus, v přepočtu za více než šest miliard korun."Kdybych za několik let viděl v novinách titulky Penny koupil Lidl, určitě by se mi to líbilo," říká pobaveně a dodává, že český trh považuje za jeden z nejtvrdších na světě.
S kolegy z vedení konkurenčních řetězců se však stýká jen málokdy. "Na pivo spolu nechodíme. Na kávu občas ano. Asi i to, že v obchodě všichni bojují sami, za sebe přispívá tomu, že ve společnosti je naše branže neustále kritizována. Banky, či průmysl spolupracují mnohem úžeji, ale to v obchodě neexistuje. Možná bychom měli společně všem ukázat, co obchod pro zemi dělá," prohlašuje Armin Rehberg.
Společnost Tesco už v únoru oznámila, že chce letos otevřít ve střední Evropě a Turecku 137 nových obchodů. Firma má v současné době v regionu více než šest set obchodů nejvíce přes tři stovky jich je v Polsku, v České republice je pak 113 obchodů - 59 hypermarketů, 42 supermarketů, šest prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů. K tomu má Tesco 18 čerpacích stanic.
"Porosteme i v Česku kde by měly přibýt zhruba desítky nových prodejen. Soustředit se budeme hlavně na menší formáty,“ řekla počátkem února mluvčí Tesca Eva Karasová. Společnost Tesco je třetí největší maloobchodní řetězec na světě na český trh vstoupila v roce 1996.
Společnost Ahold do konce června přejmenuje všech svých 57 hypermarketů Hypernova na nový formát Albert hypermarket, přičemž 13 největších Hypernov hodlá postupně zmenšit. Přestavba hypermarketů měla být původně dokončena v závěru loňského roku, nakonec ale nabrala několikaměsíční zpoždění. Ahold nyní v Česku provozuje tři stovky supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova a na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků mu patřila třetí příčka.
David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz