Nejvíce reklamy měl v lednu a únoru sektor informačních médií
PRAHA (MEDIAFAX) - Největší podíl na reklamních výdajích (15,3 procenta českého trhu) si v lednu až únoru udržel sektor informačních médií, i když oproti stejnému období loni zaznamenal pokles reklamních investic o 16,2 procenta na 1,169 miliardy korun. Informaci poskytla Mediafaxu monitorovací agentura TNS Media Inte
Sektor informačních médií zahrnuje mimo jiné CD, DVD, noviny, časopisy, knihy, mapy a průvodce. Veškeré reklamní investice do médií se za první dva měsíce letošního roku snížily v Česku o 6,93 procenta na 7,618 miliardy korun.
Druhým nejvýznamnějším reklamním sektorem byly v lednu až únoru potraviny. Reklamní výdaje v tomto segmentu šly proti klesajícímu trendu a vzrostly o 15 procent na 794 milionů korun. Automobilová reklama obsadila třetí místo, i když ji postihl zhruba desetiprocentní propad na 710 milionů korun.
Za zmínku stojí zhruba čtvrtinový nárůst reklamy na bydlení a trávení volného času. Největší pád reklamních investic pocítil sektor alkohol a nápoje (-45,5 procenta), oblečení a módních doplňků (-40,6 procenta) a počítačové a audio-video techniky (-36,9 procenta).
Uvedené peněžní objemy představují hrubé inzertní výdaje bez započítání slev a barterů. Čisté výdaje do reklamy zadavatelé i média odmítají z obchodních důvodů zveřejňovat.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz