(Kurzy.cz)
Naučí krize Čechy nakládat s penězi?
Finanční krize se výrazně dotkla bankovního sektoru, avšak pojistný trh zůstává velmi stabilní, což potvrzují i předběžné výsledky České asociace pojišťoven. Celkové předepsané pojistné na životní i neživotní pojištění za rok 2008 vykazuje téměř 5% nárůst. Finanční ani hospodářská krize se tak do pojišťovnictví v roce 2008 zásadně nepromítla. Sektor životního pojištění vyrostl v roce 2008 o 4,5 %*.
Mnohé pojišťovny se v době krize obávaly hromadného vypovídání smluv ze strany klientů, kteří budou chtít rychle získat finanční hotovost. Lidé si ovšem uvědomují, jak velkou ztrátu by to pro ně v dlouhodobém horizontu znamenalo, což potvrzují i slova obchodního ředitele pojišťovny AMCICO Martina Brůhy: “Žádné masivní výpovědi klientů jsme za poslední půlrok nezaznamenali. Naopak, za období říjen 2008 až únor 2009 byl nárůst nových klientů téměř o 100 % vyšší nežli ve stejném období v letech 2007/2008.“
Pojišťovna AMCICO si na základě nedávných událostí na finančních trzích udělala interní průzkum mezi svými zprostředkovateli a ukázalo se, že lidé se o pojištění zajímají více než dříve. A důvod? Tím jsou hlavně přetrvávající pochybnosti skupin obyvatel v brzký příznivý obrat ekonomiky a trhu finančních produktů.
„Lidé si uvědomují rizika, která je mohou během života potkat, a současné období finanční nejistoty jim přiblížila reálnost dopadů na jejich životní situaci,“ říká Pavel Souček, ředitel úrazového pojištění AMCICO. Z průzkumu pojišťovny AMCICO vyplynulo, že v současné době se její klienti nejvíce zajímají o pojistnou ochranu pro případ vážné nemoci či úrazu. Navíc často využívají možnosti připojištění pro případ ztráty zaměstnání. Ze stejného důvodu upřednostňují někteří klienti spíše častější, ale nižší platby pojistného.
Z interního průzkumu mimo jiné vyplynulo, že oslovení klienti více myslí na budoucnost, snaží se volné finanční prostředky maximálně zhodnotit a vytvořit si tak rezervu na „horší časy“. Mnohem více než dříve lidé přemýšlejí, jaké pojistné produkty jsou pro jejich životní styl a situaci nejvýhodnější a dobře si prověřují solventnost pojišťovny. Bonitnější klientela nadále volné peníze investuje, často spekulativně, kdy nakupuje levné akciové tituly. Konzervativnější investoři dávají přednost produktům s bezpečným výnosem.
„Ať již je nebo není „finanční krize“, nemoc, úrazy, smrt či odchod do důchodu nás všechny jednou čeká ať chceme nebo ne. A to je dostatečně dobrý důvod k tomu mít uzavřenou kvalitní pojistnou smlouvu.“ doplňuje Martin Kopecký, ředitel agenturní sítě pojišťovny AMCICO.
*Zdroj: tisková zpráva České asociace pojišťoven
AMCICO
PRVNÍ AMERICKO-ČESKÁ POJIŠŤOVNA, a.s. (AMCICO) zahájila svou činnost na českém trhu v říjnu 1992. Je dceřinou společností American Life Insurance Company (ALICO), která patří ve světě pojišťovnictví ke špičce a poskytuje tak společnosti cenné zázemí. AMCICO nabízí širokou škálu kvalitních produktů životního, úrazového, investičního a skupinového pojištění, které se osvědčily v mnoha zemích světa a které jsou schopny uspokojit požadavky klientů všech věkových kategorií. AMCICO je zdravá a stabilní pojišťovna. Pojistné smlouvy uzavřené AMCICO pojišťovnou jsou jejími přímými závazky v České republice. Pojišťovna AMCICO je velmi dobře kapitalizována a vícenásobně převyšuje požadavky na kapitálovou přiměřenost.
ALICO
American Life Insurance Company (ALICO), dceřiná společnost American International Group, Inc. je jednou z největších mezinárodních životních pojišťoven na světě. Pobočky a dceřiné společnosti ALICO nabízejí širokou škálu produktů životního a zdravotního pojištění, včetně tradičního životního pojištění, variabilního univerzálního životního pojištění a úvěrového životního pojištění, jakož i doplňkové produkty pojištění léčebných výloh a úrazové pojištění, zdravotní pojištění a pojištění pro případ hospitalizace, skupinové životní pojištění, penzijní pojištění či pojištění vyplácené formou důchodu, poskytované prostřednictvím různých prodejních sítí. Společnost působí ve více než 55 zemích a regionech světa, mimo jiné též v Japonsku, Evropě, na Středním Východě, v jižní Asii, v Latinské Americe a karibské oblasti.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz