Obliba jedenáctek roste
Kvalita za rozumnou cenu? U jedenáctistupňových piv se zdá, že ano. Milovníci tradiční plzeňské dvanáctky sice na svůj oblíbený mok nedají dopustit, většina „obyčejných“ pivařů ovšem volí kompromis. Mezi slabou desítkou a drahou dvanáctkou volí přijatelnou jedenáctku.
Jedenáctistupňových piv se loni vypilo 1,2 milionu hektolitrů, meziročně o desetinu více. A tento trend se bude zvyšovat. „Letošní růst prodeje podpoří krize,“ potvrzuje ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Radují se přitom i plzeňském Gambrinusu, kde loni začali vyrábět novou jedenáctku Gambrinus Excelent. „Po čtyřech měsících se stal lídrem trhu v balených pivech, kde má podíl 22 procent. Do poloviny března se ho prodalo 100 tisíc hektolitrů,“ řekl manažer značky Jiří Rákosník.
Segment jedenáctistupňových piv zažívá celkově nebývalý vzestup, výrobci by ale neměli zapomínat, že ekonomická krize jednou pomine a český pijan-mlsoun se opět vrátí k oblíbené dvanáctce. Historie totiž ukazuje, že lehčí piva se pijí převážně v dobách války a hladomoru.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz