Český hudební trh po 10 letech vzrostl
Hlavní podíl na vyšších tržbách hudebních vydavatelství měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Vyšší tržby byly i z prodeje digitální hudby, naopak odbyt klasických CD a DVD šel dolů. V předchozích letech hudební vydavatelství zejména kvůli nelegálnímu stahování hudby z internetu hlásila pokles tržeb.
Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petra Malá Žikovská sdělila, že zatímco v roce 2007, kdy prodej hudebních příloh novin startoval, činila hodnota prodeje těchto CD zhruba 42 milionů korun, tak loni se tržby prudce zvýšily na 183 milionů korun.
"Je samozřejmé, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím," uvedla.
Obchody, trafiky a další prodejní místa na českém trhu loni zaplavilo nejméně 219 milionů levných filmových DVD a CD přikládaných jako přílohy k novinám a časopisům. To je zhruba trojnásobek ve srovnání s rokem 2007.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz