Internet, televize, rádio, noviny, kdopak půjde z mediální krize ven?
Světová finanční krize prý skončí, až ji novináři a politici přestanou přivolávat. I to zaznělo z nějakých moudrých úst. Jak si všímá manažer Hospodářských novin Martin Denemark, je to sympatické přání z řad praktiků. Ovšem prý ti, kteří ho vyslovují, se však mýlí. Za potíže bank, automobilek nebo třeba developerů opravdu nenesou hlavní vinu lidé, kteří v novinách vymýšlejí titulky.
A to je námět dnešní úvahy - média servírují každý den seznamy toho, co všechno zničí světová finanční krize, ale zatím si nikdo seriozněji nepoložil otázku, jaký typ médií vyjde ze současných ekonomických a finančních potíží, tak říkajíc posílen? Bude to televize, kterou třeba v tuzemsku i přes řadu statistik, čísel a argumentů považuje stále většina marketingových manažerů za nejsmysluplnější investici do médií? Rozuměj tedy pro cíl vlastní sebeprezentace. Anebo to bude třeba internet, který vychází ve statistikách obecně nejefektivnější, neboť si zadavatel může zaplatit nejen formát, ale i cílovou skupinu lidí, na které chce své sdělení namířit? Bude krize a s tím související omezování výdajů do reklamy znamenat zákonitě pád tištěných médií a rozhlasových stanic? Anebo spolu tyhle dvě ekonomické kategorie nijak nesouvisejí a všechno bude tak, jako dosud?
Upřímnou odpověď aby člověk pohledal. Jistě, každý majitel firmy, kanceláře, značky, či něčeho, co připomíná podnik by si jistě přál, aby ta krize byla co nejtvrdší. Vždyť zlikviduje polovinu konkurence a bude vyhráno. Přinejmenším. Takhle uvažují jistě nejen mediální manažeři.Jenže je to uvažování realistické? Platí skutečně prvoplánové nápady, třeba ve stylu, tak fajn, televizní reklama je sice nejdražší, ale kouká na ní pořád nejvíce lidí. Rozuměj, mezi řádky řečeno, bez ohledu na další reálné argumenty, když investujeme do televizního spotu, tak si nás přes krizi jistě všimne víc lidí a … A dál to nemá ani cenu vyprávět.
Většina domácích manažerů totiž v tuto chvíli nevnímá. Můžete jim servírovat čísla, fakta, argumenty, oni stejně svůj rozpočet namíří do televize. Protože je pořád nejsledovanější. Někde jsem četl, že krize nenastane do té doby, pokud většina nezpanikaří. Pokud panika rovná se výše popsané tvrzení, pak nás nic dobrého nečeká. Mimochodem si myslím, že z krize vyjdou posilněna spíše multimedia, tedy internet, mobilní zpravodajství a možná tisk, televize možná nic neztratí, ale rozhodně neposílí.
Poslední zprávy z rubriky Výběr zpráv:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz