Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Výběr zpráv  |  15.12.2008 14:27:21

Internet, televize, rádio, noviny, kdopak půjde z mediální krize ven?

Světová finanční krize prý skončí, až ji novináři a politici přestanou přivolávat. I to zaznělo z nějakých moudrých úst. Jak si všímá manažer Hospodářských novin Martin Denemark, je to sympatické přání z řad praktiků. Ovšem prý ti, kteří ho vyslovují, se však mýlí. Za potíže bank, automobilek nebo třeba developerů opravdu nenesou hlavní vinu lidé, kteří v novinách vymýšlejí titulky.

 

A to je námět dnešní úvahy - média servírují každý den seznamy toho, co všechno zničí světová finanční krize, ale zatím si nikdo seriozněji nepoložil otázku, jaký typ médií vyjde ze současných ekonomických a finančních potíží, tak říkajíc posílen? Bude to televize, kterou třeba v tuzemsku i přes řadu statistik, čísel a argumentů považuje stále většina marketingových manažerů za nejsmysluplnější investici do médií? Rozuměj tedy pro cíl vlastní sebeprezentace. Anebo to bude třeba internet, který vychází ve statistikách obecně nejefektivnější, neboť si zadavatel může zaplatit nejen formát, ale i cílovou skupinu lidí, na které chce své sdělení namířit? Bude krize a s tím související omezování výdajů do reklamy znamenat zákonitě pád tištěných médií a rozhlasových stanic? Anebo spolu tyhle dvě ekonomické kategorie nijak nesouvisejí a všechno bude tak, jako dosud?

 

Upřímnou odpověď aby člověk pohledal. Jistě, každý majitel firmy, kanceláře, značky, či něčeho, co připomíná podnik by si jistě přál, aby ta krize byla co nejtvrdší. Vždyť zlikviduje polovinu konkurence a bude vyhráno. Přinejmenším. Takhle uvažují jistě nejen mediální manažeři.Jenže je to uvažování realistické? Platí skutečně prvoplánové nápady, třeba ve stylu, tak fajn, televizní reklama je sice nejdražší, ale kouká na ní pořád nejvíce lidí. Rozuměj, mezi řádky řečeno, bez ohledu na další reálné argumenty, když investujeme do televizního spotu, tak si nás přes krizi jistě všimne víc lidí a … A dál to nemá ani cenu vyprávět.

 

Většina domácích manažerů totiž v tuto chvíli nevnímá. Můžete jim servírovat čísla, fakta, argumenty, oni stejně svůj rozpočet namíří do televize. Protože je pořád nejsledovanější. Někde jsem četl, že krize nenastane do té doby, pokud většina nezpanikaří. Pokud panika rovná se výše popsané tvrzení, pak nás nic dobrého nečeká. Mimochodem si myslím, že z krize vyjdou posilněna spíše multimedia, tedy internet, mobilní zpravodajství a možná tisk, televize možná nic neztratí, ale rozhodně neposílí.

 

 

17.12. 18:29  ignorace (roman)
17.12. 15:29  TV reklama (ZiIvar*)
17.12. 15:06  TV reklama (jana)
17.12. 12:40  TV reklama (Sekáč nepřihlášený)
17.12. 12:16  TV reklama (jana)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688