Malá auta krizi odolávají
"V segmentu mini jsou oproti loňsku stále ještě nárůsty okolo dvaceti procent. Měl jsem trochu obavu, že lidé pod vlivem krize zastaví spotřebu a nebudou nakupovat. Spíš to ale vypadá, že si nová auta kupují, ale jdou do nižších segmentů," uvedl Černý. "Ve třídě o stupínek výš, kde je například Fabie, není nárůst tak veliký, ale přece jenom tam je," dodal.
Kolínská TPCA reprezentuje svými modely Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroen Cl třídu mini. V příštím roce plánuje zvýšení kapacity o 20 tisíc na 340 tisíc automobilů. Navýšení kapacity si vyžádá investice ve výši 150 milionů korun. Firma už zároveň spustila další náborovou kampaň, v níž chce nabrat sto nových zaměstnanců.
Tuzemský automobilový průmysl podle posledních zpráv naopak čeká propouštění. Odhady Sdružení automobilového průmyslu ČR, které sdružuje firmy zaměstnávající přes 120 tisíc lidí, hovoří o tom, že společnosti podílející se na výrobě budou muset propustit v příštím roce kvůli krizi nejméně deset tisíc zaměstnanců. Výrobu snižují především subdodavatelé, tedy výrobci automobilových součástí jako například Robert Bosch, Apos Group nebo blanenská Metra.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz