Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  07.10.2008 13:03:03

Stát se stal reklamním gigantem


Stát se propracoval do první desítky zadavatelů reklamy. Letos předběhne i takové reklamní kolosy, jakými jsou firmy Danone či Nestlé.

Za první pololetí letošního roku zaplatil stát za kampaně 320 milionů korun/b>. Za druhý půlrok je třeba přičíst kampaň "Nemyslíš - zaplatíš" ministerstva dopravy a "Ryba je dobrá, zdravá a domácí" ministerstva zemědělství (každá za 150 milionů korun). Spolu s dalšími, méně nákladnými kampaněmi se částka investovaná vládou do reklamy vyšplhá až k sedmi stům milionů korun.

Firma Danone dala loni za reklamu zhruba 668 milionů korun, Nestlé 566 milionů korun. Před státem tak zůstanou v podstatě už jen provozovatelé telefonních sítí a výrobci pracích prášků (nejvíce dala loni za reklamu Telefónica O2 - přes 1,6 miliardy korun).

Stejný trend masivních vládních reklamních kampaní nastartovala Británie před dvaceti a Německo před osmi lety. Česká cesta má ale své problémy. Ukazuje se totiž, že některá ministerstva mají své oblíbené agentury, které pro ně obvykle pracují.

Stát se stal reklamním gigantem

Nemyslíš - zaplatíš. Stát už zaplatil.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Stát se stal reklamním gigantem

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.


Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

20.06.2018  Díky kampani Češi kupují kvalitnější potraviny Jana Brožková (Bydlet.cz)
25.08.2017  Špatně zvolené barvy webových stránek odradí návštěvníky Jiřina Kavková (Bydlet.cz)
17.05.2017  Chraňte své soukromí na Facebooku! TNBiz (TNBiz)






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Školení Počasí