Stát se stal reklamním gigantem
Za první pololetí letošního roku zaplatil stát za kampaně 320 milionů korun/b>. Za druhý půlrok je třeba přičíst kampaň "Nemyslíš - zaplatíš" ministerstva dopravy a "Ryba je dobrá, zdravá a domácí" ministerstva zemědělství (každá za 150 milionů korun). Spolu s dalšími, méně nákladnými kampaněmi se částka investovaná vládou do reklamy vyšplhá až k sedmi stům milionů korun.
Firma Danone dala loni za reklamu zhruba 668 milionů korun, Nestlé 566 milionů korun. Před státem tak zůstanou v podstatě už jen provozovatelé telefonních sítí a výrobci pracích prášků (nejvíce dala loni za reklamu Telefónica O2 - přes 1,6 miliardy korun).
Stejný trend masivních vládních reklamních kampaní nastartovala Británie před dvaceti a Německo před osmi lety. Česká cesta má ale své problémy. Ukazuje se totiž, že některá ministerstva mají své oblíbené agentury, které pro ně obvykle pracují.
Nemyslíš - zaplatíš. Stát už zaplatil.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz