Německo chce zakázat reklamu na alkohol a tabák
Návrh vládní zmocněnkyně Sabine Bätzingové, který počítá se zákazem reklamy na pivo, víno, tvrdý alkohol i tabákové výrobky v televizi a kinech před 20. hodinou, celý den při všech sportovních přenosech a k tomu na plakátech, mobilizoval výrobce cigaret a alkoholických nápojů. Hlavní výhrůžka alkoholové a tabákové lobby? Když stát zakáže reklamu na pivo a cigarety, ztratí ročně závratných 600 milionů eur (14,5 miliardy korun) na podporu kulturních a sportovních akcí.
Zcela jiný názor mají zdravotní pojišťovny, které platí léčbu statisíců nemocných s dýchacími problémy, chorobami srdce a péči o osm milionů diabetiků - i u nich totiž cigarety a alkohol léčbu komplikují. „Stát, který všechno zakazuje, ztrácí důvěru svých občanů. Pokud nám začne zakazovat reklamu, zakazuje tím prodávat legální produkty,“ tvrdí Marianne Tritzová, zástupkyně tabákové lobby. Německo přitom bije na poplach - každý třetí dospělý kouří, deset milionů Němců pije alkohol "v nebezpečně velkém množství" a celých 1,3 milionu obyvatel je na alkoholu závislých.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz