Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Akcie ve světě  |  21.11.2007 12:51:52

PKN Orlen představila svou strategii

Polski Koncern Naftowy ORLEN představil svoji novou strategii na léta 2007–2012 – „Snaha získat postavení regionálního lídra“. Základem strategického plánování bylo prolnutí očekávání akcionářů a potenciálních investorů s potřebami a možnostmi koncernu. Hlavním cílem je vytvoření EBITDA ve výši 11 miliard PLN, což představuje 132% nárůst ve srovnání s úrovní tohoto ukazatele v roce 2006. Ukazatel rentability angažovaného kapitálu (vlastního i cizího) by měla dosáhnout 14% úrovně.

 

Vypracování nové strategie pro období let 2007–2012 je spojeno s dynamickým rozvojem skupiny PKN ORLEN v posledním období a také s evolucí v okolí společnosti. Cíle a činnosti vytyčené vedením PKN ORLEN umoží koncernu zvětšit efektivitu operativních činností, úplné využití potenciálu v oblasti zvyšování hodnoty firmy a posílení pozice lídra v regionu střední a východní Evropy.

 

Strategické předpoklady skupiny PKN ORLEN

 

PKN ORLEN aktualizoval svůj přístup k procesu vytváření hodnoty firmy. Nová strategie má dva pilíře.

 

První z nich je předpoklad nápravy efektivity, optimalizace a investice v oblasti základní činnosti společnosti za účelem dosažení pozice regionálního lídra.

 

Druhým pilířem je monitoring možností rozvoje – expanze v oblasti prodeje na trzích zemí, které se nyní koncernu otvírají, jako jsou pobaltské země a Ukrajina, jakož i konsolidace branže – spojení skupiny PKN ORLEN se skupinou Lotos. Po celou dobu zůstává jednou z důležitých oblastí expanze koncernu snaha o těžbu surovin.

 

V souladu s novou firemní strategií bude nárůst hodnoty v první řadě realizován z vnitřních zdrojů, po získání odpovídajících finančních a operativních výsledků budou zváženy možnosti vnějšího vytváření hodnoty společnosti.

  

I. pilíř – Nárůst efektivity a investice v oblasti základní činnosti firmy

 

Strategie se soustředí na úplné využití kontrolovaného potenciálu nastartovaného realizací programu Partnerství ve společnosti Unipetrol a Plánu budování hodnoty v Mažeikių Nafta.

 

Cílem koncernu je také zvýšení velkoobchodního prodeje se zázemím v rafinerních aktivách a rozšířené logistické síti.


V oblasti maloobchodu bude společnost pokračovat ve strategii dvou značek a v soustředění úsilí zvýšit efektivitu prodeje na benzinkách s oporou v nabídce přizpůsobené potřebám lokálního trhu.

 

Vývoj korporační struktury obsažený v nové strategii usnadní elastický a dynamický rozvoj činnosti skupiny ORLEN, což navíc přinese zlepšení její efektivity.

 

II. pilíř – Monitoring možností neorganického rozvoje

 

Koncern bude stále sledovat možnosti expanze na nové slibné trhy. Nejatraktivnějším směrem rozvoje činnosti PKN ORLEN v oblasti prodeje jsou trhy pobaltských zemí a Ukrajina. Koncern spatřuje v této možnosti rozvoje, a to i s ohledem na opodstatněné předpoklady konsolidace ropné a chemické branže v domácím prostředí, obzvláštní zdroj vytváření nových hodnot.

 

Koncern bude pokračovat v procesu tvorby možností v oblasti vyhledávání a těžby ropy (upstream). K rozhodnutí o zahájení projektů spojených s těžbou dojde při zohlednění přijatelné úrovně rizika a při zaručení náležité výše návratnosti. Posilovány budou činnosti spojující obchod s ropou a velkoobchodní prodej ropných produktů.

 

 

Cíle a strategická činnost v jednotlivých oblastech

 

V oblasti rafinerie nová strategie předpokládá nárůst efektivity kapacity zpracování ropy v Polsku a na Litvě. Zpracovatelská kapacita ve skupině PKN ORLEN by měla k roku 2012 činit okolo 33 milionů tun ročně.

 

Strategie předpokládá dynamický rozvoj v oblasti maloobchodního prodeje. Cílem koncernu je posílení nebo dosažení pozice lídra na domácích trzích. Koncern toho dosáhne optimalizací, další nápravou efektivity sítě benzinek a expanzí na dosavadních i nových trzích, konkrétně v pobaltských zemích. V roce 2012 bude počet benzinek následující: Polsko – 1 900, Česko – 440, pobaltské země – 230, Německo – 750.

 

V souladu se strategií bude PKN ORLEN prvním producentem kyseliny tereftalové (PTA) ve střední a východní Evropě. Úroveň produkce PTA v roce 2012 dosáhne 600 tisíc tun za rok.

 

V oblasti chemie strategie předpokládá, že podíl skupiny na trhu PVC v roce 2012 dosáhne 55 % v Polsku a 40 % v Česku, při celkovém objemu produkce PVC na úrovni 485 tisíc tun ročně.

 

Koncern bude pokračovat v projektech na optimalizaci nákladů, zaváděno je efektivní řízení řetězce dodávek. Na regionální úrovni bude koncern i nadále zlepšovat řízení lidského kapitálu a jako technologický lídr bude odpovědný za stále se zvyšující standardy jakosti a péče o životní prostředí. Skupina PKN ORLEN jako seriózní obchodní partner bude při své činnosti brát v úvahu potřeby místních komunit.

 

 

Tisková kancelář

 

PKN ORLEN

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688