(Kurzy.cz)
Nejžádanějším ojetým vozem ve střední Evropě je stříbrná Škoda nebo Opel
„Od tohoto ideálu středoevropských motoristů ovšem existuje řada odchylek,“ upozornil ředitel výkupu AAA AUTO Petr Vaněček. Například v Maďarsku je nejoblíbenější značka Suzuki, která se tam vyrábí, v Rumunsku zase uvedenou silnou pětku automobilek předhonila místní Dacia.
Rozdíly jsou i v oblibě barev. Například v Čechách a na Slovensku je vedle ceněné stříbrné velmi oblíbenou barvou i červená. V Maďarsku o ní naopak příliš velký zájem není, zato se tam ale více prosazuje černá barva, která je v ČR i na Slovensku na okraji zájmu. Poláci a Rumuni zase mají v oblibě modrou barvu, která se v celkovém žebříčku oblíbenosti dostala na druhou příčku za již zmíněnou stříbrnou/šedou.
Značné rozdíly pak výzkum ukázal i v oblíbenosti naftových motorů. Zatímco v Rumunsku jimi bylo vybaveno 49 % všech aut, která tam loni prodala skupina AAA AUTO, v ČR to bylo 30 %, v Polsku 26 %, na Slovensku 19 % a v Maďarsku pouhých 16 % všech aut. Zájem o naftové vozy přitom trvale roste ve všech pěti zemích.
Pozoruhodné výsledky přinesl výzkum i oblasti stáří vozů. Zatímco v kategorii vozů do tří let stáří vede Rumunsko, kde si jich (díky daňové politice, která zvýhodňuje mladší vozy) loni pořídilo 34 % zákazníků, následované ČR a Polskem s 18 procenty, v Maďarsku se pro zánovní vůz rozhodlo 16 % a na Slovensku jen 12 % zákazníků.
Skutečnost, že Češi jsou národem chalupářů, pak dokládá zjištění, že se u nás prodává 3 x více ojetých kombíků než třeba v Maďarsku. Takže každý pátý vůz je v ČR v provedení kombi. Naopak Rumunsko je zemí sedanů, kterých se tu prodá 27 % z celkového počtu všech karosářských provedení. Ve všech zemích přesto jasně vítězí pětidvéřové hatchbacky.
„Vyhodnocení údajů ze všech pěti zemí prokázalo, že jsou středoevropští kupci ojetých aut stále náročnější a sofistikovanější. Tomuto trendu pak dokážeme v AAA AUTO úspěšně vycházet vstříc nabídkou kvalitních a prověřených automobilů,“ uvedl Petr Vaněček.
Zdroj: AAA Auto
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz