Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Kultura a společnost  |  09.10.2007 16:08:14

Češi se do zahraničí na „zkušenou“ zatím moc nehrnou

Komu budete věřit víc, když se budete chtít naučit cizí jazyk, nebo poslat dítě za studiem střední školy do zahraničí? Firmě, kterou vede někdo s praxí učitele, nebo člověku, který přijde do výukového byznysu, tak říkajíc z ulice? Drahoslava Pavlátová, sází v praxi své kanceláře Pavlátová Studium.cz na bohaté zkušenosti, čerpá ze zkušeností ve školství a bere své podnikání jako poslání a službu svým klientům. Místo experimentů ve výuce nabízí tradiční postupy – poslouchat a zase poslouchat rodilé mluvčí, potom se pomalu zapojovat do rozhovoru a získat základy aktivním učením se přímo v zemi, kde se cizím jazykem hovoří.

Kolem školství vůbec a vzdělanosti v ČR se v poslední době dost mluví, ale málo koná, platí tohle i pro speciální segment vzdělávání v cizích řečech? Přeci jen.. tam už musí být zájem projeven od samotných lidí...

Dovolím si přenést Váš závěr o projevení zájmu od samotných lidí na celou vzdělanost a školství vůbec. Myslím, že v České republice panuje taková nálada, že staří lidé chtějí již umřít, střední generace se bojí, jak přežije, mladá generace nevidí žádné světlé zítřky a děti? Dětem bych přála rodiče, kteří jim dokáži vynahradit nedostatky školství a dokáží je připravit na život. Při své služební cestě na Maltu jsem se setkala s dotazem mířeným na mou osobu a kvalitu svého vzdělání a nedokázala jsem pohotově reagovat. Vzhledem k tomu, že to bylo před více než pěti lety, tak jsem odpověď již vymyslela a došla jsem k závěru, že během svých školních let jsem měla štěstí na řadu vynikajících učitelů, a protože jsem zájem o studium projevovala, myslím, že vzdělání mám více než nadprůměrné bez ohledu na to, že jsem nestudovala právě Karlovu univerzitu.


Dá se, a pokud ano jak? propojit, podl vás, více "směrů" v oblasti studijních pobytů, dovolených, výběrů zájezdů, atd? Zkrátka služby cestovního ruchu?

Zastávám názor, že celý cestovní ruch je vymoženost moderního západního světa a přílišný luxus, který neplní relaxační funkci. Studijní pobyty do cestovního ruchu patří a vzhledem k délce, která by skutečně měla být měsíc, aby došlo ke zřejmému kvalitativnímu vylepšení jazykových znalostí, poskytují relaxační účinek. Spolu s lázeňskými pobyty považuji jazykové pobyty, za předpokladu, že si klient najde 3 až 4 týdny, ideálně i více času, za smysluplně vynaložené peníze a investici, která se vrátí buď v podobě lepšího zdravotního stavu nebo vylepšených jazykových znalostí. Platit ceny za lázně nebo jazykové kurzy v zahraničí si může dovolit široká střední vrstva obyvatel.

 

 

Často se mě čtenáři ptají: Dají se zkušenosti s vedením, rozjezdem či kontakty firmy někde naučit? Jak byste odpověděla na vašem konkrétním příkladu s firmou?

Odpuste mi mou troufalost, ale jak se chcete naučit zkušenosti jinak než v praxi? Sama jsem zúročila maximum toho, co jsem se naučila ve škole. Ale škola je jenom teorie, tisíckrát vám mohou přednášet lidé z praxe, ale vlastní firmu za vás nikdo řídit nebude. Při řízení firmy nesete za svá rozhodnutí veškerou odpovědnost. Když jsem podávala přihlášku k postgraduálnímu studiu, tak mi při přijímacím řízení děkan fakulty nabízel, abych u něho na fakultě místo studia přednášela. Tehdy jsem to s díky odmítla, ale dnes, mít na přednášení čas, tak by to mohl být můj koníček, který by mi přinesl další prestiž. Ale, kde brát ten čas…

 

Jaké služby, odhlédneme-li od těch státem "garantovaných" a těch, které si už člověk může koupit (viz. třeba www.Studium.cz) stále ještě podle vás na trhu chybí?

To kdybych věděla, tak v těch službách začnu podnikatJ Myslím, že na českém trhu chybí kultura prodeje, etika poradenství, atd. … stále fungují černé trhy a lidé se vzájemně okrádají. Smutný pohled, že?

 

Co musí agentura zaměřená na vzdělávání lidí dělat "jinak" než ostatní firmy, aby měla měřitelný úspěch? Tedy zisk, dobré renomé, skvělé reference?

Myslím, že v každém oboru platí, že základem úspěchu je kvalifikovaná pracovní síla a dobrý marketing. Jedno bez druhého nemůže fungovat a spolu to vytváří jedinečnou a neopakovatelnou hodnotu značky.

 

Peníze z fondů EU se staly předmětem ostrých politických bojů. Proč podle vás, když ty peníze míří na podporu vzdělanosti v zemi?

Přednášky z politologie jsem navštěvovala dobrovolně a s velkým zájmem. Musím konstatovat, že se současnou českou politikou neměly nic společného. A vzdělanost lidí této země rozhodně není na prvním místě ani českých ani evropských politiků – to je můj názor.

 


Prý patříme do kategorie zemí, jejíž vzdělanost je jen krok od pověstné propasti nejméně vzdělaných národů v Evropě, jak byste oznámkovala výbavu českých lidí v jazykovém prostředí? Co jim podle vás chybí nejvíce?

Nejvíce nám chybí umění asertivně prosazovat sám sebe a s tím se pojí umění komunikační. Pokud Češi budou mít nálepku jakou mají, těžko se budou úspěšně učit cizí jazyky. Myslím, že tu žijeme stále za oponou.


Jak měníte své portfolio služeb? Řídíte se citem, intuicí, nebo přímo přáními klientů, kteří už s vámi někde byli a učili se?

Představte si, že se řídím vším, co jste vyjmenoval a i vlastním rozumem. V neposlední řadě sleduji trendy na mezinárodním trhu vzdělávání.


Podle mě je ideální model fungování služeb ve vašem segmentu takovýhle: chci si na jednom mistě koupit pobyt v prestižní jazykové škole, učit se, pak strávit v lokalitě dovolenou a přitom získat práci, abych vše zaplatil. Lze takto jednoduše navržený model realizovat? A... Jaké jsou možnosti českých lidi to zaplatit?

Ano, jedná se o ideální model, který by každý člověk uvítal. Ale jak již plyne z podstaty slova ideální, tak to tak nefunguje a odpověď na toto téma nám zabere celý příští rozhovor.


Říká se, kolik jazyku umíš, tolikrát jsi člověkem. Ale.. bez vycestování ven za hranici, většina lidí stejně rychle zapomene to, co se naučí, proč se podle vás, Češi zatím málo dostávají ven na zkušenou?

Důvodů může být celá řada, od finančních, rodinných, pracovních až po osobní nebo zdravotní. Každopádně bez zahraničního pobytu má jen málokdo šanci se cizí jazyk naučit.

Všiml jsem si také, že konkurence ve vašem segmentu je ostrá, proč?

Je to její základní atribut v jakémkoliv oboru. Zastávám názor, že konkurence, která není ostrá, vlastně neexistuje. Něco jiného je klamavá reklama nebo praktiky, které zacházejí za hranice zákona. Ty v našem státě opravdu sledovat můžeme a brutalita s jakou inzerují v tuto chvíli např. pojišťovny je opravdu odpuzující.

 


Co byste považovala za neúspěch své mise v segmentu zprostředkování studijních pobytů?

Za velký neúspěch bych považovala prodej vlastní firmy z důvodu, že by se na jejím vedení nechtěla osobně účastnit moje dcera, až bude dospělá.

22.02. 08:52  Proč (Tolejbus)
15.01. 18:58  Proč (Mozek)
06.11. 11:06  Ohřívat si polívčičku (Ullsperger)

Poslední zprávy z rubriky Kultura a společnost:

02.06.2008  Český podzim bude horký. A nejen v televizi Pavel Daniel (Kurzy.cz)
19.03.2008  I svět literatury má své špatné zprávy Pavel Daniel (Kurzy.cz)
21.12.2007  Postavení žen a mužů ve společnosti od Factum Invenio Pavel Daniel (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688