Češi utrácejí za svatby, třeba i statisíce
Každou třetí svatbu v Česku organizují profesionálové. Ubývá totiž lidí, kteří jsou ochotni sami plánovat svůj svatební den -mnozí si raději najmou agenturu. „Jde o lidi, kteří si sňatek financují sami, mají dostatek peněz a kvůli pracovnímu vytížení málo času,“ říká Jana Hlubková ze svatební agentury Freya.Svatby na klíč jsou výnosné
Češi jsou často ochotni za svatbu zaplatit i statisíce korun. „Cena se pohybuje v řádech statisíců, zařizovali jsme svatbu za sto tisíc, ale i za dva miliony,“ říká Veronika Trubačová z pražské agentury Vewé.
Přestože počet svateb v Česku klesá, svatební agentury nemají o zakázky nouzi. „Zhruba třicet procent svateb bylo loni z dílny profesionálů,“ říká Růžena Hýblová, majitelka svatební agentury Rosalie. Podobně mluví také Martina Batalová, majitelka salonu Ľarmonia.
„Zpočátku využívali svateb na klíč převážně podnikatelé, kteří si z časových důvodů agenturu najmout musí.“ Nyní ale profesionálním sňatkovým organizátorům přicházejí na chuť i Češi nepodnikatelé. Tržby firem, které zajišťují kompletní svatební servis, vzrostly za posledních pět let o desítky procent a pořádání svateb se stává výnosným byznysem.
Důkazem je i to, že přibývá firem, jež zajištění svateb nabízejí. Ne vždy jde ale o profesionály. „Spousta agentur má v nabídce to, co nejsou schopné realizovat a jen se tím snaží nalákat klienty,“ varuje Jaromír Kaksa, majitel svatební agentury Caxa.
(Petra Hořcicová, Lidové noviny)
Poslední zprávy z rubriky Zajímavosti:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz