Pojistné podvody jsou rafinovanější
(Pavel Šedý, Živě.cz) Počet pojistných podvodů stále stoupá. Podvodníci se navíc nezastaví ani před účelným sebezmrzačení. Pojistné podvody jsou tak staré, jako pojištění samo. V poslední době však přibývá organizovanějších pojistných podvodů prostřednictvím kriminálních skupin. Mnoho účelově pojištěných klientů navíc neváhá si účelově způsobit zranění nebo úraz, aby od pojišťovny obdrželo vysoké pojistné plnění. Další problém způsobuje, že se podvodníci účelově pojišťují u více pojišťoven a v současné době zatím neexistuje společná databáze, ve které by pojišťovny zjistily informaci o poskytnutém pojistném plnění nebo uzavření pojištění na vysokou částku. Pojistné podvody jsou stále lépe organizované Odhalování pojistných podvodů ovlivňuje celkové pojistné plnění pojišťovny, které pojistní matematici poté musí zahrnovat do svých kalkulací cen pojistek a parametrů produktů. Pokud se pojišťovně podaří podvod odhalit a zabrání neoprávněné výplatě, chrání tím především drtivou většinu svých poctivých zákazníků. Například v roce 2006 nahlásili klienti Winterthur pojišťovny 1 405 pojistných událostí, o rok dříve jich bylo o 8 % více, 1 529. Jedním z důležitých důvodů postupných poklesů je snížení počtu podvodných nároků. Nepoctivci si nejspíše více uvědomují, že mohou být odhaleni a proto od svého jednání upouští. Ovšem, tak jako roste schopnost pojišťoven podvodné jednání odhalovat, roste také jeho složitost. Podvody jsou často připravovány profesionálně organizovanými skupinami,. Jedna z velkých pojišťoven nejvíce výskytů podvodného jednání eviduje na severní Moravě, v jižních Čechách, na Rakovnicku, Podbořansku a v Praze. Podvodníci umějí hlášení dobře přibarvit Klienti, kteří si svoje poranění přikrášlili či si zcela vymysleli ve vymáhání pojistného plnění velmi aktivní. Často kontaktují přímo likvidátory nebo jejich nadřízené, někdy se dokonce obracejí přímo na vedení společnosti. Pokud v průběhu likvidace pojišťovna klientovi naznačí, že zjistila podezřelé skutečnosti, většinou přestane komunikovat a svým ošetřujícím lékařům zakáže zasílat zdravotnickou dokumentaci. Perličky z úrazových pojistných podvodů Pro peníze malíčky pryč Kam až může vést touha po výplatě pojistné částky, ukazuje následující případ. Klient si způsobil úraz – při sekání dříví si usekl dva články na dvou prstech ruky. Stalo se tak asi měsíc po počátku pojištění, ve kterém si sjednal vysokou pojistnou částku na trvalé následky. Pojistné uhradil až skoro měsíc po úrazu, nárok na pojistné plnění tím tedy nevznikl. Detektivové pojišťovny ale zjistili, že se ve stejné době pojistil u dalších čtyř pojistitelů, opět na vysoké pojistné částky. Malíček u druhé ruky si usekl již před několika lety, opět po krátké době trvání pojištění. Maskovaná plastická operace Jiný klient nahlásil závažný úraz krční páteře a hlavy po pádu ze stromu. Jeho praktický lékař vyplnil škodní hlášení, ve které diagnózu potvrdil. Z následujícího šetření ale vyplynulo, že klient podstoupil následující den plastickou operaci – v předoperačním vyšetření však žádné úrazové poškození nenahlásil. Žádost pojišťovny o další podklady ke svému zranění odmítl. Ztracená zdravotní dokumentace Jiný případ se týkal údajného vykloubení ramenního kloubu při pádu na lyžích. Tyto skutečnosti opět potvrdil praktický lékař. Z vyžádané dokumentace však žádný úraz nevyplýval - rameno vyskakuje samo při různých pohybech, jde o takzvané degenerativní změny. Při cíleném dotazu na předchozí poškození ramenního kloubu lékař sdělil, že zdravotnická dokumentace se ztratila.
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz