Zisk společnosti Pepsi Bottling překonal výhled
Společnost Pepsi Bottling Group Inc. (PBG), největší stáčírna a plnírna nápojů Pepsi, v úterý zveřejnila zisk za druhé čtvrtletí, který byl vyšší než se očekávalo a zvýšil jejich výhled na rok 2006, vzhledem k silném nárůstu objemu nesycených nápojů jako jsou džusy Tropicana a ledový čaj Lipton. To mělo za důsledek, že akcie společnosti dosáhly 52 týdenního maxima. Nutno podotknout, že i akcie ostatních společností zabývajících se prodejem nealko nápojů taktéž stoupaly.
Akcie na newyorské burze rostly o více než 5 % na 34,06 dolarů. Čistý příjem činil 148 milionů dolarů, nebo 61 centů na akcii, ve srovnání se 148 miliony dolarů, nebo 59 centy na akcii, v roce předchozím.
Podle Reuters Estimates tržby překročily částku vypočítanou analytiky o 59 centů na akcii.
Podle prohlášení předsedy a ředitele Pepsi Bottling p. Johna Achilla tento vzestup zapříčinil převážně prodej ledového čaje Lipton, džusů Tropicana a řady energetických nápojů. Vlivem těchto značek se objem prodeje obzvláště zvýšil ve Spojených státech amerických.
Pokud nepočítáme výdaje a náklady na akciové opce ze znehodnocení turecké liry, dosáhl zisk společnosti Pepsi Bottling dokonce 69 centů na akcii.
Tržby společnosti, která je ze 43 % vlastněná firmou Pepsi Co Inc. (PEP), druhým největším světovým výrobce nealko nápojů, vystoupaly z 2,86 na 3,14 miliardy dolarů
Podle analytika společnosti Stifel Nicolaus Marka Swartzberga síla příjmů podél regionů, zahrnujíc i největší – Spojené státy americké, byla hnána k vrcholu nejenom s velkého boomu konzumace ledových čajů.
Pepsy Bottling zvýšila své předpovědi týkající se tržeb v přepočtu na akcii v roce 2006 na rozmezí 1,82 až 1,88 dolarů, nebo 2 – 2,06 bez nákladu na akciové opce. Analytici průměrně očekávají 1,86 na akcii, což by již zahrnovalo i zmiňované náklady.
Společnost vytáhla svůj předpoklad růstu objemu prodeje na 4% celosvětové a 3 % v rámci Spojených států amerických.
Konkrétně ve Spojených státech amerických, prodej nesycených nápojů a vody dosáhl dvouciferného růstu během druhého čtvrtletí, za přispění již zmíněných nápojů Tropicana džus, ledového čaje Lipton a energetických nápojů.
Prodeje sycených nápojů byly v rámci standardu, nebo spíše nežší, ale značka Mountain Dew zaznamenala růst pouze okolo 5 %.
Společnosti zabývající se plněním láhví a prodejem nealko nápojů se usilovně snaží zlanařit zákazníky, kteří pomalu odpouštějí od nealko nápojů obsahujících cukr k dietnějším nebo zdravějším druhům, nebo k cukr neobsahujícím nápojům jako je voda nebo pomerančový džus se sníženým množstvím cukru.
Podle analytika společnosti Morgan Stanley Billa Pecorielliho zatímco byli všichni zaujati propadem v kategorii nealkoholických sycených nápojů, Pepsi a Pepsi Bottling zvýhodnila portfolio nesycených nápojů a inovace v této kategorii přinesla velký objem, který významně předčil dlouhodobé výhledy analytiků.
Objem prodeje, tedy prodej podle počtu prodaných přepravek, se v prvním čtvrtletí zvýšil o čtyři procenta.
Pepsi Bottling uvedla, že čtvrtletní objem obratu, klíčová míra v nápojovém průmyslu, vzrostla celosvětové o 4 % a dokonce o 5% ve Spojených státech amerických a Kanadě.
Akcie Pepsi Bottling vzrostly v roce 2006 o 13 %, zatímco akcie rivala Coca-Coly Enterprise Inc. „pouze“ o 7,4 %.
Bc. Kateřina Černíková
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz