Dubnový spotřebitelský barometr 2006 (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) dosáhl opět velmi vysoké hodnoty 52,9. Jde o druhý nejvyšší výsledek za poslední dva roky, který předčil tutéž pozici březnové hodnoty. V meziměsíčním srovnání znamená zvýšení o 0,5, oproti dubnu 2005 vykazuje růst o 3 body a proti velmi nízkému hodnocení před dvěma roky - při vstupu do reformy veřejných financí - zvýšení o 11,6. Meziměsíční vývoj pěti základních komponent CCI, vykazuje jen malé změny, u bezprostřední a budoucí hospodářské situace a u současné finanční situace malý pokles, avšak na vysokém stupni hodnocení, budoucí finanční situaci hodnotí o bod více. Pro obchodování je pozitivní meziměsíční i meziroční růst hodnoty předpokládaných velkých nákupů o 3,4, resp. o 1 bod, tudíž pokračující nákupní optimismus.
Grafy a tabulky ke spotřebitelskému barometru a maloobchodnímu trhu
V lednu a zvláště v únoru 2006, tempo růstu tržeb maloobchodu (OKEČ 50+52) dále akcelerovalo. Tento vývoj již v podstatě signalizoval zvýšený indikátor CCI v průběhu prvních měsíců roku jak v celkovém hospodářském, tak i nákupním očekávání. Na trhu trvala příznivá poptávková a nákupní situace podporovaná marketingovými a výprodejovými aktivitami i možnostmi nákupů s využitím různých forem úvěru, při celkově stabilní hladině spotřebitelských cen zboží na vnitřním trhu (vyjma pohonných hmot). Dubnový indikátor spotřebitelského barometru pro velké nákupy naznačuje opět možnosti dalšího růstu tržeb obchodu.
Další informace a podrobnosti ze Spotřebitelského barometru GfK (např. názory na vývoj cen, spoření, privátních investic, nezaměstnanosti, data z regionů a další) lze získat na www.gfk.cz. |