Zisk Amazon.com za 4Q o 43% dolů drahým marketingem
Amazon.com Inc. /AMZN/, největší světový onlineový maloobchodník, oznámil, že se jeho zisk za čtvrté čtvrtletí uplynulého roku propadl o celých 43%. Nejedná se v zásadě ale o tržní nebo finanční neúspěch firmy v jejím vývoji, nýbrž pokles v ziskovém ukazateli je dán marketingovou politikou, kterou Amazon prováděl ve druhé polovině uplynulého roku. Základní strategií bylo přilákat nové zákazníky, popřípadě přetáhnout na svoji stranu některé od rivalů, což si samozřejmě vyžádalo nákladné kroky. Společnost vsadila na velmi štědré slevy v rámci „discount“ období. Dalším důvodem jsou pesimistická očekávání některých lidí blízkých této firmě ohledně tržeb. Mnoho hlasů hovoří též o tom, že predikce vývoje tržeb pro celý letošní rok je při nejmenším úzkoprsá a reálně dostatečně neodráží skutečný potenciál. Akcie včera v poobchodní fázi propadly o 8,2% (-3,52 USD) na 39,22 dolaru, což je nejhorší mezidenní pohyb od října 2005. Ještě před tím v reálné fázi obchodování nastolily akcie klesající pohyb, když nejprve poklesly o 1,24 dolaru na 42,74. Poté dostaly další ránu ve zmíněné poobchodní fázi. Čistý příjem společnosti Amazon.com se smrštil na 199 milionů dolarů, čemuž je ekvivalentní hodnota 47 centů na jednu akcii. Přitom v předchozím roce bylo dosaženo v čistých příjmech úrovně 347 milionů dolarů, tedy něco kolem 82 centů/akcii. Ve svém dnešním vyjádření společnost AMZN společně s výše uvedenými čísly uvedla i údaje o pohybu objemu prodejů. Ty se zvýšily za poslední kvartál roku o 17% na 2,98 miliardy dolarů. Nepodařený krok v rámci marketingu lze identifikovat v doprovodné službě nabízené společností. Amazon.com totiž zavedla neomezenou lodní přepravu za jednotnou cenu 79 dolarů. Tento krok přinesl společnosti dodatečné náklady na dodávky a marketing, které se rázem navýšily o 31% na 502 milionů dolarů. Finanční ředitel Tom Szkutak na obranu tohoto již realizovaného záměru uvedl, že „tento velmi nákladný program je dlouhodobou investicí“. Ve stejném duchu se vyjádřil i sám výkonný ředitel společnosti Jeff Bezos. V dnešním svém vyjádření uvedl, že „Amazon.com se uchýlil k mimořádně nákladné akci, která si klade za cíl získat zákazníky“. Bc. Petra Coufalová
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz