Věra Stárová (GfK-Praha)
Akcie ve světě  |  16.08.2000 11:14:44

Spotřebitelský barometr

Spotřebitelský barometr - volně prodejné studie
5 aktuálních otázek Spotřebitelského barometru - DATAPrompt

Cíl výzkumu

Tato studie je zaměřena na monitorování spotřebního klimatuČeské republice z pohledu populace. Uvedený typ výzkumu poskytuje přehled trendů v hodnoceních obyvatelstva týkajících se:

? ekonomické situace
? investičních úmyslů a nákupních očekávání
? finančních poměrů domácností
? spoření
? strategických investicí jako jsou nákup auta, bytu nebo domu

Metodika výzkumu

Výzkum se provádí na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky ve věku 15 - 79 let, metodou osobního dotazování prostřednictvím školených tazatelů. Pro tvorbu výběrového souboru dotázaných je využíván stratifikovaný náhodný výběr, který umožňuje získat objektivní obraz spotřebního chování populace ČR.

Spotřebitelský barometr se provádí již od roku 1992. V počátečních letech byl realizován v pravidelných čtvrtletních intervalech, od roku 1998 se uskutečňuje 11x ročně. GfK-Praha zajišťuje výzkum ve spolupráci s Českým statistickým úřadem, Ministerstvem průmyslu a obchodu a Svazem obchodu ČR. Výsledky dále slouží pro potřeby Statistického úřadu Evropské unie (Eurostatu).

Index spotřebitelské důvěry

Na základě výsledků projektu "Spotřebitelský barometr" byl podle metodiky Evropského společenství zkonstruován "Index spotřebitelské důvěry (CCI)". Tento index souhrnným způsobem informuje o vývoji spotřebního chování v ČR, o míře důvěry v českou ekonomiku.

CCI zahrnuje pět dílčích faktorů:

  • stav hospodářské situace ČR v porovnání před 12 měsíci
  • očekávaný vývoj hospodářské situace ČR v následujících 12 měsících
  • finanční situaci domácnosti v porovnání se stavem před 12 měsíci
  • očekávaný vývoj finanční situace domácnosti v následujících 12 měsících
  • posouzení současné doby z hlediska její výhodnosti pro pořizování velkých nákupů (např. automobil, zařízení do domácnosti, nábytek, pračka, televizor)

Tento projekt slouží jako marketingový nástroj pro plánování firemních strategií, k bližší analýze makroekonomické, mikroekonomické situace ČR. Výsledky jsou určeny zejména výrobním a obchodním společnostem, reklamním agenturám, decizní sféře a ekonomům.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

11.05.2004Spotřebitelský barometr - březen 2004 (11.5.2004) Věra Stárová (GfK-Praha)
05.04.2004Spotřebitelský barometr - březen 2004 (5.4.2004) Věra Stárová (GfK-Praha)
06.02.2004SPOTŘEBITELSKÝ BAROMETR: leden 2004 Věra Stárová (GfK-Praha)
09.10.2003Zářijový Spotřebitelský barometr Věra Stárová (GfK-Praha)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688