Víkend po díkůvzdání zvedl US prodeje o 22 procent
Jak uvedla celonárodní maloobchodní federace, americké maloobchodní prodeje stouply během víkendu po svátku díkůvzdání o 22 procent na 27.8 miliardy dolarů, když američané vzali doslova útokem některé obchodní domy, a nakupovali elektroniku, oblečení a knihy. Washingtonská obchodní skupina sdělila, že slev u obchodníků využilo celkem 145 milionů američanů, kteří utráceli průměrně 302 dolarů v obchodech nebo prostřednictvím internetu. Wal-Mart Stores Inc., největší provozovatel obchodních domů na světě oznámil, že se mu listopadové prodeje zvedly o 4,3 procenta a je to dobrý začátek předvánoční nákupní sezóny. Zákazníků kteří si koupily elektroniku meziročně přibylo o 4 procenta na 37 procent, průzkumy dále uvedly že celkem se na Černý pátek prodalo za 8 miliard dolarů. Slevy byly opravdu lákavé a dosahovaly na určitý sortiment až 30 procent. Maloobchodní index Standard Poor´s 500, který nezahrnuje akcie Wal-Mart vzrostl tento rok o 2,5 procenta. V pátek index posílil na 471,79 bodu. Akcie Wal-Mart, kterému tento rok poklesly prodeje, ztratily ročně 4,3 procenta. V polodenní páteční seanci na New York Stock Exchange oslabily o 8 centu na $50,49. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz