Marketingové noviny.cz (Marketingové noviny.cz)
Marketing a média  |  30.10.2005 19:12:25

Na velikosti bude záležet i v roce 2010, říkají podnikoví lídři

Udržet se na vrcholu i v příštích pěti letech bude pro business lídry stále těžší. To je hlavní zjištění rozsáhlého výzkumného programu vedeného institucí Economist Intellligence Unit (EIU) a sponzorovaného společností SAP AG. Průzkum byl realizován na základě detailního dotazování 4 000 manažerů z komerčního i veřejného sektoru pocházejících z 23 vedoucích ekonomik světa. Podle většiny respondentů bude přežití ve stále konkurenčnější globální ekonomice záviset spíše na schopnosti adaptovat své business modely, čili na způsobu, jak organizace fungují, než na na tom, v jaké oblasti ve skutečnosti podnikají.

Celosvětově více než 60 % respondentů souhlasilo, že velikost organizace bude v příštích pěti letech stále důležitým faktorem; konsolidace společností budou znamenat větší konkurenční hrozbu než příchod nových konkurentů z „vynořujících se“ trhů (emerging markets). Jako největší manažerská výzva byla pro 33 % dotázaných citována schopnost se snadno adaptovat na změny, která se pro 68 % respondentů ocitla také mezi prvními třemi nejdůležitějšími výzvami. Splnit výzvu flexibilně implementovat nové způsoby provozování businessu bylo pro 54 % dotázaných důležitější než tvorba nových produktů a služeb. Zároveň manažeři očekávají, že zákazníci, akcionáři a zaměstnanci budou na jejich organizaci vznášet stále větší a konfliktnější požadavky.

 „Aby bylo možné v roce 2010 obstát v konkurenci, organizace se budou muset asimilovat v oblastech flexibility, otevřenosti, spolupráce a rychlosti,“ řekl Henning Kagermann, předseda představenstva a CEO, SAP AG. „S tím, jak se společnosti stále více zaměřují na svůj „core“ business, budou stále více závislé na integrované síti partnerů a dodavatelů s cílem splnit požadavky zákazníků na pružnost a pohodlí. V takovémto prostředí bude důležité, aby celý ekosystém umožňoval rychle implementovat nové business modely schopné rozvíjet a udržet konkurenční výhodu.“

Klíčovými poznatky studie EIU jsou:

  • Společnosti chtějí a potřebují lépe rozumět svým zákazníkům;
  • Adaptabilita a inovace jsou na špici strategických priorit;
  • Diverzifikace je „out“, specializace je „in“;
  • IT bude konkurenční zbraní;
  • Mezi největší hrozby patří odliv špičkových pracovníků;
  • Odměny by měly být těsněji svázány s výkony.

 

 

 

Článek je převzat z Marketingových novin.

Marketingové noviny.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688