Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Auto Moto  |  03.10.2005 15:30:06

Dunlop představil novou zimní vysokorychlostní pneumatiku

Dunlop představil vysokorychlostní zimní pneumatiku SP Winter Sport 3D

Frankfurt, Německo, 12. září 2005 – Dunlop, jeden z předních světových výrobců vysokorychlostních pneumatik, představil novou zimní pneumatiku pro vysokovýkonné a supersportovní automobily. Pneumatika s tak unikátními prvky jako je nový dezén s trojrozměrnými lamelami pro lepší záběrové vlastnosti, je zaměřena na použití v prvovýrobě a na upravených automobilech.

SP Winter Sport 3D je navržena pro nadšence, kteří chtějí od svých automobilů maximální výkon, a to hlavně v zimním období. Směrový dezén pneumatiky je opatřen třemi různými typy lamel, které jsou promyšleně umístěny po celém běhounu, a je použita nová generace směsi pro zimní pneumatiky. Vynikající záběrové vlastnosti a výjimečný brzdný výkon na sněhem pokrytých a mokrých silnicích poskytují řidiči maximální kontrolu nad automobilem. SP Winter Sport 3D má vynikající ovládání také na suchých zimních cestách a nabízí maximální požitek z jízdy za jakýchkoli podmínek.

Aby bylo dosaženo rovnoměrného rozložení tlaku pneumatiky na vozovku, je v konstrukci SP Winter Sport 3D použita sofistikovaná technologie běhounu Multi Radius Tread (MRT), která se osvědčila na závodních pneumatikách. Samotný běhoun obsahuje tři rozdílné typy lamel, které jsou rozděleny do jednotlivých bloků. Jiné lamely najdete v ramenní oblasti, jiné v přechodné a jiné na středové části běhounu. Ramenní oblast obsahuje nové 3D lamely, přechodnou část charakterizuje oblast s vysokou amplitudou lamel a na středové části jsou použity tzv. záběrové lamely. Každý typ těchto lamel má svůj úkol a v konečným výsledkem jsou vysoce propracované jízdní vlastnosti za všech podmínek zimního provozu. Jinak řečeno SP Winter Sport 3D obstojí v rozbředlém sněhu a na sněhu stejně dobře jako na suchém povrchu za nízkých teplot.

“Teplota je rozhodující faktor, kdy od pneumatiky požadujeme vlastnosti za všech podmínek, na suché silnici stejně tak jako na sněhu a ledu. Nová Dunlop SP Winter Sport 3D v sobě kombinuje prvky použitelné za různých zimních podmínek, které ovlivňují záběrové vlastnosti, přilnavost a brzdné vlastnosti. Jinými slovy, tato pneumatika vám dovolí využít výkon aotumobilu za jakýchkoli podmínek. A nejen to, nabízí maximální kontrolu nad vozem v rozbředlém sněhu, na sněhu i mokré silnici,” říká Paolo Figini, ředitel značky Dunlop Europe. “V závodech ověřená technologie MRT v kombinaci s novými, vzájemně uzamykatelnými 3D lamelami a s běhounovou směsí s vysokým obsahem siliky poskytuje vyšší úroveň všech vlastností pro zimní provoz, než jaké byly dříve dosažitelné. A to znamená důvěru v jízdní vlastnosti pro samotné řidiče a tím i větší požitek z jízdy.”

 

Tři bloky pro tři podoby zimy

Středová část běhounu se svými tzv. záběrovými lamelami vytváří prvotřídní výkonnost, trakci a brzdné vlastnosti především na ledu a sněhu. Z obou stran k ní přiléhající přechodná část se vyznačuje vysokou amplitudou lamel, které zajišťují výbornou směrovou stabilitu a ovládání automobilu na mokrých silnicích a v rozbředlém sněhu. Velmi důležitá je také poslední, ramenní oblast s 3D lamelami, které poskytují maximální záběrové vlastnosti na sněhu a ledu. Díky jejich flexibilitě a možnosti vzájemného uzamčení propůjčují pneumatice větší stabilitu a excelentní ovladatelnost na suchém povrchu.

 

Vzájemně uzamykatelné 3D lamely znamenají vysokou stabilitu a vynikající ovladatelnost na suchém povrchu

Při nízkých rychlostech jsou 3D lamely rozevřené a pružné a zlepšují tak záběrové vlastnosti na sněhu a ledu. Na suchu tvoří pevné dezénové bloky a tím vytvářejí extrémně stabilní charakter jízdy a excelentní ovladatelnost na suchém povrchu. To proto, že při vyšších rychlostech a větším zatížení zůstávají lamely vzájemně uzamčeny a výsledkem je vylepšená odolnost ramenní oblasti.

 

Konstrukce Multi Radius Tread (MRT) přináší větší styčnou plochu

Technologii Dunlopu MRT už se dostalo uznání na pneumatikách SP Sport Maxx používaných v německém mistrovství cestovních vozů DTM, kde je Dunlop výhradním dodavatelem. Tato technologie dovoluje přesně propočítat předpokládanou plochu běhounu, která přichází v jednom okamžiku do styku s vozovkou, a rovnoměrně rozložit tlak ve styčné ploše. Lepší rozložení tlaku a větší styčná plocha vylepšují ovladatelnost na mokrém povrchu. Lepší rozložení tlaku ve styčné ploše rovněž příznivě ovlivňuje vlastnosti pneumatiky při přechodu z jízdy v přímém směru do zatáčení. Výhody MRT se nejvíce projeví při extrémních podmínkách, v zatáčkách a při vysokých rychlostech.

 

JLB – nekonečný bezešvý nylonový pás pro lepší stabilitu

Konstrukce SP Winter Sport 3D rovněž obsahuje JLB s až třemi vrstvami. Tím je minimalizován nárůst pneumatiky (?)a optimalizována styčná plocha pneumatiky. Výsledkem je prvotřídní jízdní stabilita při vysokých rychlostech a rovnoměrné opotřebení.

 

Nová směs bohatá na siliku je šetrnější k životnímu prostředí

Nový postup míchání siliky s novými přísadami optimalizuje promísení a běhounová směs zůstává vysoce elastická při nízkých teplotách. Převedeno do praxe to znamená vyšší úroveň záběrových vlastností za všech podmínek, rychlostí plus  prodloužený kilometrový proběh.

Nová běhounová směs obsahuje male množství PCA (Polycyclic Aromatic Hydrocarbons) oleje, který umožňuje splnění budoucích legistivních požadavků s ohledem na životní prostředí a zároveň záchová maximální výkonnost pneumatiky.

 

Směrový dezén lépe odolává aquaplaningu

Směrový dezén při jízdě na mokru odvádí vodu rychle a bez turbulentního proudění, čehož výsledkem je lepší odolnost proti aquaplaningu.

 

Pneumatika pro jakékoli zimní podmínky

Nová Dunlop SP Winter Sport 3D je sportovní pneumatika orientovaná na prémiový segment, především pak pro prvovýrobu a na upravené automobily. Řidičům nabízí nejlepší možnou výkonnost za jakýchkoli podmínek zimního provozu – v rozbředlém sněhu, na sněhu, na mokru i na suché silnici.

 

Dostupná v 21 různých rozměrech

Nová Dunlop SP Winter Sport 3D je k dostání v 21 různých rozměrech od průměru ráfku 15” do 19”, v rychlostních indexech T = 190 km/h až W = 270 km/h a použitelná na většině výkonných a supersportovních automobilech.


Zdroj: Dunlop 

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688