Wiesbaden, 28.4.2005 – V minulém roce se počet nakupujících přes internet (neboli online) zvýšil o 2 miliony, a dosáhl počtu 25,2 milionů nakupujících. V současné době nakupuje na internetu téměř polovina občanů Německa ve věku 14 - 69 let. Podle posledních výsledků výzkumu společnosti ENIGMA GfK na téma online nakupování byl v kategoriích produkty a služby zaznamenán nejvyšší nárůst v objemu nákupů léků a dovolené.
Internetové nákupy jsou stále oblíbenější. Počet spotřebitelů nakupujících online se ve srovnání s předcházejícím rokem zvýšil o 2 miliony a dosáhl počtu 25,2 milionů nakupujících. Toto číslo odpovídá 46 % německé populace ve věku 14 – 69 let. Tempo růstu trhu se ovšem zpomaluje, neboť v předchozím roce se počet spotřebitelů nakupujících přes internet zvýšil o 3 miliony.
Celkem 1,7 milionů spotřebitelů si v roce 2004 koupilo léky přes internet, což je téměř dvojnásobný počet ve srovnání s předcházejícím rokem. Tento tržní segment zaznamenal nejvyšší tempo nárůstu u online nákupů, a to především v důsledku nastartovaných reforem zdravotnického systému v Německu (GMG). V rámci těchto reforem se na začátku roku 2004 podařilo vytyčit právní rámec pro online lékárny fungující na území Německa. Druhý největší tržní nárůst zaznamenal turismus. Počet uživatelů internetu, kteří si rezervovali dovolenou online, se od minulého roku zvýšil o 42 % a dosáhl tak výše 2,6 milionů turistů.
Internetové obchody eBay a Amazon jsou v čele
Nejčastěji doporučované webové stránky pro online nakupování jsou eBay a Amazon. Tyto internetové obchody v současné době vytvářejí benchmark v oblasti online nakupování a oba dva mají výrazně nejvyšší počet doporučení pro nákupy přes internet.
Podle výsledků šetření na téma online nakupování v roce 2005 se počet spotřebitelů, kteří si vyberou možnost nakupovat online, zcela jistě ještě zvýší. Výzkum uvádí také informace o tom, kde mohou poskytovatelé připojení k internetu najít největší příležitosti k obchodnímu růstu.
Výzkum
Společnost ENIGMA GfK provádí výzkum Online shopping survey (OSS) jako pravidelné roční šetření. Letošní průzkum proběhl v lednu a únoru. Dotazován byl vzorek německé internetové populace ve věku 14-69 let o velikosti 1 039 respondentů. V telefonickém dotazování společnost ENIGMA zjišťovala využití internetu za účelem nákupu 29 výrobků, služeb a plateb za stahování hudby. Výzkumné šetření nebo jeho části lze zakoupit u realizátora výzkumu. Kontaktní osoba: Thomas Pauschert, tel. +49 611 999 6044, e-mail: thomas.pauschert@enigma-gfk.de
ENIGMA GfK
Firma ENIGMA GfK je součástí divize Media skupiny GfK a je zaměřena na oblast výzkumu médií. Firma nabízí informační služby pro TV, tisk, rozhlas a online media.
GfK Group
GfK Group je na světovém žebříčku společností pro výzkum trhu na 5 místě. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2004 dosáhla obratu 671 milionů EUR. Více viz: www.gfk.com
15. dubna skupina GfK získala společnost provádějící výzkum trhu NOP World. V důsledku této transakce obrat GfK Group v roce 2005 přesáhne 1 miliardu EUR a počet zaměstnanců se zvýší na více než 7 000. Tato transakce posílila pozici společnosti GfK ve významných a rychle se rozvíjejících segmentech výzkumu jako jsou Media, Automotive a HealthCare, ale také obecně v rámci Custom Research. Akvizice společnosti NOP World také znamená výrazné zlepšení sítě GfK v USA, Velké Británii a Itálii. Transakce v současné době čeká schválení ze strany příslušných orgánů na ochranu hospodářské soutěže, a to v USA a v Německu; očekává se, že ke schválení dojde ke konci měsíce května.
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Consumer Tracking |
Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb. Více viz: www.gfk.com |
HealthCare |
Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. Více viz: www.gfk.com |
Retail & Technology |
Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky. Více viz: www.gfkms.com |
Media |
Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů. Více viz: www.gfk.com |
Custom Research |
Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů. Více viz: www.gfkcr-ww.com | |
|