Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  07.04.2005 15:30:06

Na co upřeme pozornost jako první? To už není tajemstvím.


Praha, 6. duben 2005 - Od 21.3.2005 posílil oddělení kvalitativního výzkumu skupiny GfK v ČR Ondřej Herink, specialista na výzkumy metodou eye-tracking, tedy stopování dráhy zraku.

  Ondřej Herink pracoval na výzkumech Oční kamerou v agentuře Dimar déle než 5 let a za tu dobu realizoval více než 100 projektů pro významné klienty především ze sektoru:
  - finančních služeb (ČP, ČSOB Pojišťovna, KB),
  - vydavatelství (Verlag Dashöfer ČR a SR,
   Vogel Burda Communication)
  - telekomunikací (Eurotel, Atlas.cz).

S příchodem specialisty Ondřeje Herinka skupina GfK zakoupila také zařízení oční kamery i kompletní know-how. Tato unikátní metoda sledování vizuálních podnětů reklamy využívá zařízení vyvinuté původně pro uplatnění v oční medicíně. Nástroj na měření pohybu zraku dokáže za pomoci 2 kamer a polopropustného zrcadla sledovat dráhu pohledu respondenta a současně ji promítat na pozorovanou scénu (testovaný materiál). Výstupem je pak jak aktuální pohyb zraku, tak i dynamické sledování jeho pohybu v různých časových intervalech, takže je možné optimalizovat testovaný materiál z hlediska obsahu informací i kompozice.

Objektivní měření

Největší výhodou eye-trackingu je skutečnost, že poskytuje objektivní, mozkem “nefiltrovaná“ data. Názory, pocity a preference respondentů jsou tak doplněny o údaje, které si často testované osoby ani neuvědomují. Výpověď „Já nadpisy stejně nikdy nečtu“ se může ukázat jako nepravdivá, byť vyřknutá v nejlepší víře. Ideálně trackování zraku funguje právě v kombinaci s klasickou metodou hloubkového rozhovoru, kdy se takto údaje z obou metod porovnávají a doplňují. Nejužitečnější jsou výstupy pro kontrolu a následnou optimalizaci layoutu tiskovin (direct mail, inzerce, leták, výpis z účtu apod.) nebo úpravu srozumitelnosti a intuitivního ovládání u elektronické komunikace (www, e-mailing, response web…).

GfK je s oční kamerou jediná

Skupina GfK se tak stává první společností v oblasti komerčních výzkumů v ČR, která dokáže tuto ojedinělou metodu nabídnout svým klientům. V Praze se nachází ještě druhá kamera, kterou vlastní Akademie věd - toto zařízení však pracuje s fixovanou hlavou respondenta, což na jedné straně poskytuje přesnější data, na straně druhé ale výrazně ovlivňuje přirozenost situace.

Potenciál pro FMCG

GfK plánuje v této oblasti dále investovat, a to do kamery, která umožňuje volný pohyb respondenta a otevře tak velký potenciál především pro mediální oblast a pro in-storové projekty v sektoru FMCG. Tato kamera bude díky své mobilitě použitelná i pro mezinárodní projekty v celé CEE. V regionálním centru GfK Eye-tracking využije Ondřej Herink zkušenosti z mezinárodní asistenční sítě SOS International, kde pracoval jako vedoucí medicínského oddělení.
 

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz

Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
 

GfK Group

GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2004 dosáhla obratu 671 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research.
Více viz: www.gfk.com

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com
HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com
Retail & Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com 
Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com
Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com

On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688