Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  08.02.2005 16:48:02

Czech Retail Summit 2005: tisícovka obchodníků, dodavatelů a expertů diskutovala budoucnost středoevropského trhu


2/8/2005 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/884_cj_int.pdf


Český obchodní trh se po vstupu ČR do Evropské unie nachází v nové vývojové fázi. Rostoucí konkurenční tlaky vyvolávají potřebu zásadním způsobem změnit dosavadní způsob řízení firem, podnikajících na maloobchodním trhu. Poptávka po informacích a nápadech, umožňujících tyto změny optimalizovat, zjevně roste.

Svědčí o tom mj. enormní zájem o letošní Czech Retail Summit, pořádaný ve dnech 1. a 2. 2. 2005 Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a poradenskou firmou INCOMA Consult v pražské SAZKA Areně. 11. ročníku této tradiční akce se zúčastnil rekordní počet (téměř 1 000) delegátů z 25 zemí. Akce si zachovala své zacílení na český trh, razantně se však zvýšil i počet účastníků z dalších zemí „nové“ Evropy, zejména pak z Polska, Maďarska a Slovenska a zástupců firemních centrál, řídících aktivity ve střední a východní Evropě.

Diskuse na konferenci měla 2 hlavní těžiště:

  • hledání rovnováhy mezi liberalizací a regulací obchodního trhu

  • vývoj obchodu po vstupu nových členských zemí do EU

K prvnímu tématu vyjádřil zásadní stanovisko jeden z ředitelů globálního řetězce TESCO, Harjeet Drubra. Poukázal na lisabonskou strategii EU, která volá po „menší a chytřejší“ regulaci trhu. Redukce byrokratických zásahů je nezbytná zejména v oblasti zakládání nových malých firem. Regulaci je třeba nahradit pozitivní stimulací, např. podporami vzdělávání a inovačních aktivit. Podporu lisabonské strategii vyjádřila i prezidentka SOCR ČR Helena Pískovská. Poukázala na to, že český svaz obchodu podporuje příslušná stanoviska Eurocommerce a sdílí jeho strategii mj. na úseku péče o kulturu podnikání, ochrany spotřebitele a vytváření podmínek pro další růst obchodu.

Aktuální vývoj obchodu po vstupu do EU byl předmětem vystoupení řady klíčových řečníků a obsahem několika hojně navštívených diskusních sekcí. Velmi zajímavé stanovisko k tomuto tématu prezentoval např. Jacquot Boelen, šéf středoevropské centrály sítě Ahold. Poukázal na výhody regionální centralizace činností podporujících obchodní podnikání (např. nákup zboží a služeb či logistika), současně však vyjádřil přesvědčení, že marketing si i nadále musí zachovat velmi silné zacílení na jednotlivé národní, resp. lokální trhy. To vyvolá mj. další poptávku po kvalitních marketingových informacích a znalostech. S názorem na rozdílný charakter poptávky v jednotlivých zemích plně korespondovala typologie nákupního chování středo- a východoevropských zákazníků, představená Zdeňkem Skálou z INCOMA Research.

Základní údaje o Czech Retail Summitu 2005

  • Letošní, v pořadí již jedenáctý, ročník tradiční konference o rozvoji obchodu byl charakterizován řadou významných novinek (zejména přesun zpět do Prahy, výrazný akcent na evropské a regionální aspekty obchodního podnikání a v neposlední řadě propojení s udělováním ceny Moderního obchoduZlatý dukát“). To umožnilo akci získat i v celoevropském srovnání unikátně vysoký počet návštěvníků - téměř 1 000 zástupců obchodu, výroby spotřebního zboží a souvisejících služeb.

  • Summitu se zúčastnili zejména zástupci top managementu a vedoucí pracovníci, zodpovědní za řízení obchodních činností (prodej, nákup, marketing, popř. i logistika a export). O významu akce svědčí mj. fakt, že se na ní registrovalo zhruba 300 top managerů (generálních ředitelů, předsedů představenstva či šéfů institucí).

  • Na konferenci se zúčastnila absolutní většina společností z kategorie top 10 českého obchodu a prakticky všichni klíčoví dodavatelé.

  • Výrazně vzrostl podíl zahraničních účastníků reprezentujících 25 zemí. Novinkou letošního summitu bylo významné zastoupení reprezentantů středo- a východoevropských regionálních centrál.

  • V neposlední řadě se Czech Retail Summitu 2005 zúčastnila řada celebrit evropského formátu. Kromě již zmíněných řečníků šlo např. o šéfa největší evropské nákupní centrály nezávislého obchodu EMD Petera Hampla, generálního tajemníka evropského svazu obchodu Eurocommerce Xaviera Durieu, generálního ředitele německého svazu obchodu Holgera Wenzela či významného vídeňského makroenomického experta Petra Havlika.

Konference se konala díky podpoře několika desítek firem a institucí. Zvláštní poděkování organizátorů patří platinovému partneru – Živnostenské bance, komunikačnímu partneru – společnosti EUROTEL a odbornému garantu – firmě SAP.

Podrobnější informace je připraven podat Antonín Parma
(tel: 251 117 522 nebo e-mail: konference@incoma.cz ).
Aktuální zprávy jsou průběžně k dispozici na www.retail21.cz .

Další informace:

Kontakt: konference@incoma.cz
Volně prodejné studie:
Nabídkový list:
Prezentace:
Relevantní články:


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688