GfK prodává svůj 50% podíl ve švýcarské firmě IHA-IMS Health a zvyšuje svůj podíl v německé společnosti GPI Kommunikationsforschung Německo na 100 %.
Norimberk, 10. ledna 2005 – GfK Group prodala svůj 50% podíl v IHA-IMS Health, a to společnosti IMS Health, Švýcarsko. Čistý výnos z kapitálových účastí GfK Group bude v roce 2005 dosahovat přibližně 22 miliónů EUR. Zároveň GfK získala zbývající 20% podíl v německé firmě GPI Kommunikationsforschung, který byl v držení IMS Health.
Těmito kroky GfK Group profiluje své aktivity v mladém oboru HealthCare (péče o zdraví) a zintenzivňuje svůj zájem o jeho klíčové oblasti.
IHA-IMS Health poskytuje zdravotnickému průmyslu služby v oborech výzkumu trhu, výzkumu prodeje a řízení vztahů se zákazníky. Má 70 zaměstnanců a portfolio služeb poskytovaných touto firmou zahrnuje i informace o obratu a prodeji v lékárnách a soukromých lékařských praxích, které samy vydávají léky, a dále se také firma zabývá rozličnými indexy mapujícími švýcarský farmaceutický trh.
GPI Kommunikationsforschung, nyní 100% dceřiná firma GfK, se zabývá dvěmi oblastmi: výzkumem komunikace a samoléčbou. V prvním z těchto dvou sektorů jsou zkoumány komunikační činnosti realizované farmaceutickým průmyslem v oboru léků na předpis a výstupem z takových výzkumů jsou reklamní statistické údaje, reklamní dokumentace, tracking a speciální studie. V druhé oblasti - ve výzkumu samoléčby - jsou studovány volně prodejné léky a jiné zdravotní přípravky. Jádro aktivit GPI Kommunikationsforschung se soustřeďuje na reklamní statistiky, reklamní dokumentaci, a speciální studie včetně výzkumu chování spotřebitelů, k čemuž je využíván výzkum chování zákazníků medic*scope®.
Za poslední dva roky GfK Group realizovala rozsáhlé investice s cílem zesílit svou přítomnost na rychle rostoucím zdravotnickém trhu. Zdravotnicky zaměřené uskupení firem společnosti GfK zahrnuje i akvizici 51 % firmy V2 GfK z roku 2003, čímž GfK docílila vedoucí pozice v ad hoc výzkumu v oboru HealthCare ve Spojených státech.
Trh pro ad hoc marketingový výzkum ve farmaceutickém a HealthCare sektoru dosahuje celosvětově objemu 900 miliónů EUR. GfK se svojí divizí HealthCare nachází mezi třemi vedoucími společnosti poskytující ad hoc informační služby v globálním farmaceutickém výzkumu trhu. GfK je jednička na německém trhu v komunikačním servisu pro lékaře, lékárníky a klientský panelový výzkum. Také jako poskytovatelé informačních služeb o prodeji v dentální a veterinářské medicíně jsme číslo jedna v Německu, Francii, Velké Británii a Irsku.
GfK Group
GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Consumer Tracking |
Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com |
HealthCare |
Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv.
Více viz: www.gfk.com |
Retail & Technology |
Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky. Více viz: www.gfkms.com |
Media |
Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů. Více viz: www.gfk.com |
Custom Research |
Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com |
Další informace:
|