Skepse v postoji k očkování proti chřipce přetrvává
Více než tři čtvrtiny populace nemají o očkování zájem Praha, 18. ledna 2005 - Úmysl nechat se v letošním roce očkovat proti chřipce zjišťovala prostřednictvím svého nejnovějšího reprezentativního telefonického šetření (GfK CATIBUS) společnost GfK Praha. Výzkum proběhl na začátku ledna 2005 a zúčastnilo se ho pět set reprezentativně vybraných osob starších 14 let. V letošním roce hodlá podstoupit očkování proti chřipce 9 % obyvatelstva staršího 14 let, dalších 13 % osob je již očkováno. Více než tři čtvrtiny populace (77 %) o vakcinaci nejeví zájem. Nerozhodnutých jsou pouhá 2 %. Nejvíce proočkovanou skupinou obyvatel jsou nejstarší občané (nad 66 let věku). V jejich případě je očkován každý třetí až čtvrtý respondent. Odmítavý postoj k vakcinaci nejčastěji zastávají příslušníci střední generace, ale také vysokoškolsky vzdělané osoby. Nejčastěji uváděným důvodem pro odmítání očkování je dobrý zdravotní stav respondentů a tudíž nepotřebnost vakcinace (zmíněno ve 49 % případů). Dalším závažným důvodem, který zmínila čtvrtina dotázaných, je nedůvěra v to, že samotné očkování člověku pomůže se nákaze vyhnout. Ostatní důvody, jako jsou například obava z vedlejších účinků či vysoká cena vakcíny, nehrají v rozhodovacím procesu příliš důležitou úlohu. Skupina GfK v ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Další informace:
|
||||||||||||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz