Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  22.12.2004 11:15:25

Příští poslance zvolíme přes internet?


Praha, 17. prosinec 2004 - Česká internetová populace si velmi cení pohodlí, které jim internet poskytuje. Dokonce natolik, že 93 % uživatelů internetu s volebním právem by bylo v příštích volbách připravených uplatnit svůj hlas prostřednictvím internetu. Vyplývá to z výsledků CAWIbusového šetření společnosti GfK mezi internetovou populací.

Jedni na něj nedají dopustit a život bez něj si jen těžko dokáží vůbec představit. Jiní o něj sotva zavadí a nad jeho oslavováním jen kroutí hlavou. Internet je médium, které jeho uživatelům ulehčuje dle jejich slov život v mnoha situacích. Díky internetu už nemusí chodit do banky, do obchodu, nebo do stánku pro noviny. Tyto a mnohé další služby je možné vyřídit přímo od pracovního stolu s počítačem připojeným k internetu. Společnost GfK zjišťovala na reprezentativním vzorku internetových uživatelů odpověď na otázku, zda by byli také připraveni zúčastnit se voleb a dát svůj hlas právě prostřednictvím internetu.

Nejvyšší ochotu poslat svůj hlas ve volbách online deklarovala dle očekávání ekonomicky aktivní část uživatelů do 39 let (96 %). Naopak nejvíce úskalí v online hlasování registrují uživatelé z věkové skupiny 50 - 59 let, mezi kterými je podpora voleb po internetu „jen“ na úrovni 86 %. Systém online hlasování ve volbách by dále nejvíce přivítali uživatelé žijící v domácnostech s vyšším příjmem, respondenti s vyšším stupněm dosaženého vzdělání, obyvatelé velkých měst.

V tomto výzkumu nebyla řešena otázka zabezpečení, ani technické detaily samotného hlasování nebo otázka autentizace. Při zjištěné připravenosti zúčastnit se voleb přes internet by tak pouze za uživatele internetu „přišlo“ do virtuální volební síně více než 2,5 milionů voličů, tedy asi o 350 tisíc více než v posledních volbách do krajských zastupitelstev.

GfK CAWIbus je pravidelný měsíční multi-klientský výzkum, založený na dotazování reprezentativního souboru internetových uživatelů ve věku od 15 do 79 let. Dotazovaný vzorek je vybírán z databáze GfK Online klub. Více  informací naleznete na  www.gfk.cz

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR - GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult - je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz

Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

GfK Group

GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research.
Více viz: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking 

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.

Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby  veterinárních léčiv. 

Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology 

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.

Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.

Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.

Více viz: www.gfkcr-ww.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:

Pá   9:45  China IT, high-tech makers power industry in Q1 China state infooffice (scio.gov.cn)
Čt 12:20  Antivirová ochrana – včera, dnes a zítra OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)

Přečtěte si také:

16.09.2021Poslanci zvolili členem NKÚ Romana Sklenáka NKÚ (Nejvyšší kontrolní úřad)
03.06.2020Poslanci zvolili členem NKÚ Michala Šmucra NKÚ (Nejvyšší kontrolní úřad)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688