PRAHA (MEDIAFAX) - Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) využívá internet k vyhledávání informací o dovolené až 89 procent Čechů, 59 procent dotázaných zase uvedlo, že si prostřednictvím internetu zajišťuje v rámci plánování dovolené vhodné ubytování. Asociace to sdělila ve čtvrtek.
Podle průzkumu asociace využívá internet k vyhledávání informací o dovolené až 89 procent Čechů. Značnou roli v rozhodování hraje také doporučení od přátel a známých, až poté sáhnou Češi po katalogu cestovních kanceláří.
"Úspora času a peněz jsou atributy, kterých si spotřebitel při online nakupování nejvíce cení," vysvětlil ředitel asociace Jan Vetyška. I přesto 14 procent respondentů letos, zřejmě z úsporných důvodů, dovolenou neplánuje.
Více než polovina (59 %) z nich uvedla, že si prostřednictvím internetu zajišťuje v rámci plánování dovolené vhodné ubytování. Dopravu na vybrané místo pak 34 procent respondentů a rezervaci kulturního vyžití předem (například vstupenky do muzeí a galerií) 13 procent oslovených. Cestovní kancelář, která by uskutečnila jejich dovolenou snů, hledala na internetu pětina respondentů (20 %).
Z průzkumu asociace také vyplynulo, že více než polovina respondentů (54 %) nevyužívá při plánování dovolených speciální srovnávače cen. Celkem 46 procent z nich uvedlo, že pro ně dovolená není impulsem k nákupu zboží. Na dovolenou si nakupující respondenti prostřednictvím internetu nejčastěji pořizují oblečení (33 %), obuv (21 %) nebo vybavení na outdoor a ke stanování (13 %).
"V cestovním ruchu je velmi patrný trend přesunu podnikání na internet. V minulém roce investovalo několik renomovaných cestovních agentur právě do zkvalitnění internetových služeb," upřesnil výsledky průzkumu Vetyška.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
Zařazeno | čt 24.05.2012 13:05:00 |
---|---|
Zdroj | tn.cz Mediafax |
Originál | mediafaxbiz.cz/rss/642303 |