Nemůžete stále zhubnout? Ušili jsme DIETU na míru podle vašeho zaměstnání

Například prodavačky totiž hubnou jinak než sekretářky. A zcela jinak to mají třeba ženy na mateřské dovolené. Aby dieta fungovala, musí být ušita na míru vašemu životnímu stylu. Buď si můžete najít drahého výživového poradce, nebo se podívat na návod, který vznikl na portálu doma.cz.
 

Začněme ženou v domácnosti. Taková žena je většinou na mateřské dovolené, ale nedá se říci, že by lenošila. Věnuje se dětem a teprve když všechno usnu, tak si může vzít knihu nebo si sednout k televizi. Žena v domácnosti by měla denně přijmout 6500 kJ. Podívejte se na ideální jídelníček.   
 

Snídaně: Chléb s rybí pomazánkou (100 g odtuč.tvarohu + 50 g tuňáka ve vl. šťávě + jarní cibulka) a ředkvičkami (100 g). Celkem 1446 kJ. Svačina: polovina cottage s řapíky celeru (100 g) a dýňovými semínky (8 g). Celkem 600 kJ. Oběd: Plněná paprika směsí z bulguru a krůtího masa (1 porce celkem 350 g), rajčatový salát (150 g), cappuccino. Celkem 1870 kJ. Svačina: Domácí banánová zmrzlina (zralé banány oloupejte, nakrájejte na menší kousky a dejte zmrazit, poté rozmixujete dohladka, výsledkem je "smetanová" zmrzlina, 150 g) s javorovým sirupem (10 ml). Celkem 736 kJ. A co si dát k večeři? To najdete ZDE. Celkový příjem je 6439 kJ.
 

Dalším vzorovým příkladem je prodavačka. To je žena, která tvrdě pracuje více než dvě hodiny denně. Nejedná se ale o aerobní pohyb. Taková žena by měla denně přijmout asi 7500 až 8000 kJ. Jaký je ideální jídelníček?
 

Snídaně: Fitness chléb (100 g) s tvarohovou pomazánkou (150 g) a okurkou (150 g). Celkem 1693 kJ. Svačina: Banánový koktejl (100 g banánu) s mandlovým mlékem (150 ml) a borůvkami (čerstvé/mražené, 50 g). Celkem 915 kJ. Co k obědu? To najdete ZDE. K odpolední svačině: Bílý kefírový nápoj (400 ml), ten obsahuje asi 692 kJ. Večeře: Cizrnový salát (100 g vařené cizrny, 180 g dušeného zeleniny dle chuti + lžička oleje pod zeleninu, 150 g baby špenátu, lžička panenského dýňového oleje místo zálivky). Celkem 1905 kJ. (2. večeře – tzatziky s bílým jogurtem, celkem 400 kJ). Energetický příjem za celý den 7574 kJ.
 

Další vzorovým příkladem je sekretářka, tedy žena, která téměř celou pracovní dobu sedí u počítače, do práce jezdí MHD a doma vykonává lehčí domácí práce.
 

Snídaně: Ovesné vločky (40 g) s bílým jogurtem (125 ml), lžičkou medu, lžičkou slunečnicových semínek a jablkem (150 g). Celkem 1556 kJ. Svačina: Mrkvový salát s pomerančem a mandlemi (150 g jemně nastrouhané mrkve + odšťavený/na kostičky nakrájený pomeranč – 150 g, mandle 10 g). Celkem 787 kJ. Oběd: Ratatouille (300 g, lžička oleje pod zeleninu) s kuřecími nudličkami (100 g, lžička oleje pod maso – nemusí být). Celkem 1660 kJ. Svačina: Zelenino-fazolová pomazánka (48 g) s červenou paprikou (150 g). Celkem 632 kJ. Večeře: Míchaný zeleninový salát (300 g) s cottagem (150 g) a kouskem celozrnné bagetky (50 g). Celkem 1650 kJ. (2. večeře – nektarinka 100 g, celkem 152 kJ). Energetický příjem za celý den 6437 kJ.
 

Nyní se podíváme, jak by si měla jídelníček složit sportovkyně, tedy žena, která vyznává kouzlo aerobního pohybu. Denně by měla mít příjem 7500-8000 kJ. Co si má dát k snídani najdete ZDE. Svačina: Proteinová tyčinka. Celkem 750 kJ. Oběd: Přírodní kuřecí řízek (150 g) s bramborovo-mrkvovou kaší (180 g) a hrstí polníčku (100 g), zmrzlina - mražená ovocná dřeň v čokoládě (50 g). Celkem 2073 kJ. Svačina: Velký banán. Celkem 597 kJ. Večeře: Pstruh (200 g) a zelenina z grilu (paprika, cuketa, lilek – celkem 300 g + olej 10 ml). Celkem 1950 kJ. (2. večeře – odtučněný tvaroh (100 g) s medem (5 g = malá čajová lžička) a mrkvovými špalíčky (100 g), celkem 517 kJ). Energetický příjem za celý den 7825 kJ.
 

Jak by měla naopak složit svůj jídelníček nemocná nepohyblivá žena? Třeba taková žena, která dlohodobě leží s anginou a má denní příjem 6000 kJ. Snídaně: Bílý jogurt (150 ml) s amarantovými perličkami (20 g), mandlemi (10 g) a meruňkami (150 g). Celkem 1412 kJ. Svačina: Ovocné smoothie (banán 50 g, maliny 40 g, pomerančový džus 100 ml). Celkem 508 kJ. Oběd: Caesar salát s kuřecím masem a kouskem pečiva (50 g). Celkem 1700 kJ. Svačina: Zeleninový fresh (400 ml) s kouskem zázvoru a hrstkou dýňových semínek (10 g). Celkem 583 kJ. Co si má dát k večeři najdete ZDE. Energetický příjem za celý den 5925 kJ.
 


NEPŘEHLÉDNĚTE:

Ewa Farna prozradila, proč je tlustá. To jste nečekali...


Zařazenoút 21.01.2014 17:01:00
Zdrojtn.cz Mediafax Nova Ekonomika
Origináltn.nova.cz/ext/zpravy/na-vasi-strane/dieta.html

Související témata



Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.