Dvě třetiny Čechů si na Velikonoce kupují beránka či mazanec

PRAHA (MEDIAFAX) - (Zprávu jsme rozšířili o tabulku s nejoblíbenějším velikonočním zbožím)

Dvě třetiny Čechů si o Velikonocích nenechají ujít sváteční pečivo zejména pak mazanec a beránka, téměř 50 procent nevynechá nákup vajec a velikonočních sladkostí na koledu. V úterý o tom informovala mluvčí řetězce Tesco Eva Karasová.

Podle průzkumů vnímá většina Čechů Velikonoce nejen jako oslavu příchodu jara, ale i jako příležitost k dobrému jídlu a pití. Naopak právě tradice, jako jsou koleda či barvení vajíček, dodržují nejvíce rodiny s dětmi.

Na Velikonoce se lidé začínají připravovat už několik týdnů před svátky, kdy nakupují především dekorace. "Nejoblíbenější jsou stále tradiční motivy zajíčků a kuřátek, které se objevují v podobě zápichů, závěsů, či jako ozdoba dekoračních textilií. Letošním hitem jsou jarní látkové květiny, které jsou téměř k nerozeznání od živých a pomohou vytvořit tu pravou velikonoční atmosféru, i když za oknem slunce ještě příliš nehřeje," přiblížila současné zákaznické trendy Silvie Grusserová z oddělení dekorací a sezonního prodeje Tesco.

Mezi stovkou dekorací ale stále kraluje pomlázka jako tradiční symbol Velikonoc. "Obvykle jich prodáme až 50 tisíc kusů," doplnila Grusserová.

Další vlna nákupů přichází asi týden před Velikonocemi, kdy lidé nakupují především suroviny na pečení, velikonoční sladkosti či alkohol a drobné dárečky pro koledníky. Nákupní horečka vrcholí bezprostředně před svátky, kdy přichází na řadu velikonoční pečivo, maso spojené s jarní sezonou či jarní zelenina. "Ze sortimentu pečiva je jednoznačně největší zájem o mazance, kterých se každoročně prodá kolem čtvrt milionu kusů, oblíbený je pochopitelně také velikonoční beránek, jehož z regálů zmizí na 80 tisíc kusů," poznamenal Miroslav Černý, vedoucí oddělení zákaznických průzkumů Tesco.

Z velikonočních sladkostí určených na koledu mají zákazníci největší zájem o čokoládová vajíčka, jichž se prodá kolem půlmilionu. "V posledních letech pozorujeme rostoucí zájem i o rozmanité pochoutky nejen z čokolády," potvrdil nákupčí Tesco Ondřej Sova.

V předvelikonočním období stoupá i prodej alkoholu, zájem je zejména o tradiční české druhy, ať už jde o pálenky – tuzemák, vodku nebo mléčné a vaječné likéry. Z mas roste prodej především uzeného a jehněčího, jehož popularita v tomto období rok od roku stoupá. Stejně je tomu i u jarní zeleniny, která se na svátečním stole objevuje také stále častěji.

Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice 215 obchodů, osmnáct čerpacích stanic a sedm obchodních center.

Velikonoce v číslech
62 % zákazníků kupuje velikonoční pečivo
48 % zákazníků kupuje vejce na koledu
44 % zákazníků kupuje velikonoční sladkosti
39 % zákazníků kupuje velikonoční dekorace
20 % zákazníků kupuje uzené či jehněčí maso
10 % zákazníků kupuje speciální alkohol

Zdroj: Průzkum zákaznického chování, Tesco

Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz


Zařazenoút 03.04.2012 10:04:00
Zdrojtn.cz Mediafax
Originálmediafaxbiz.cz/rss/622556

Označení stránky: mazanec wikipedie

Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Školení Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Důchody

Směnárny - Euro, Dolar

Úřad práce

Investice

Podílové fondy

Makroekonomika - ČNB

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2019

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies