Znak Praha 15 (odkaz na titulní stránku) 

Městská část Praha 15 Horní Měcholupy - Hostivař - Oficiální web


 

 

Zápis z jednání Komise zdravotnictví a sociálních věcí ze dne 28. 2. 2024

 

 
 
Přítomni: předseda komise - Bernat Petr, PharmDr. Nováková Adéla, Bc. Patáková Marta, Mgr. Krybusová Klára, Ing. Táflová Kateřina, Krumpl Miroslav

(celkem přítomno 6 ze 7 členů, Komise byla usnášeníschopná)

Stálý host: Pešek Pavel

Omluvena: Mgr. Hogenová Andrea, DiS

Hosté: Bc. Anderssonová Tereza, Mgr. Venzara Pavel, Bc. Jůzková Veronika, DiS., Bc. Kalistová Lenka


Program:

Předseda komise přivítal členy na dnešním jednání.

1.    Určení ověřovatele zápisu
Předseda komise vznesl dotaz, kdo by chtěl být ověřovatel zápisu. O tuto funkci se přihlásila paní Mgr. Klára Krybusová. Členové následně hlasovali.  

Hlasování:  U1  ano: 6
U1-1/2024
Komise schválila navrženou kandidátku na ověření zápisu.

Na úvod jednání položil předseda komise otázku, zda má někdo dodatečné připomínky k zápisu z minulého jednání komise. Paní Mgr. Krybusová vznesla dotaz, proč nebyla v minulém zápise uvedena diskuse ke grantovým řízením – konkrétně k formě podání. Bylo jí odpovězeno, že věc byla řešena již v minulosti se stejným výsledkem, což je: žádosti o granty se podávají v papírové podobě – v současné době není elektronická varianta možná vzhledem k absenci datového trezoru. Jelikož je situace stále stejná a stejná byla i odpověď, která v minulosti byla zapsána, bylo usouzeno, že není nutné jí zapisovat. Věc je tedy tímto vyřízena.

Hlasování:  U2  ano: 6
U2-1/2024
Komise souhlasí s takto dořešenou věcí z minulého zápisu.


2. Schválení programu jednání Komise zdravotnictví a sociálních věcí Rady MČ Praha 15
Předseda komise předložil členům ke schválení program jednání.

Hlasování:  U3  ano: 6
U3-1/2024
Komise schválila program jednání.

Předseda komise představil hosty, kteří se dostavili na jednání Komise zdravotnictví a sociálních věcí MČ Praha 15 a vyzval členy ke schválení jejich přítomnosti.

Hlasování:  U4  ano: 6
U4-1/2024
Komise schválila účast hostů na jednání.

3. Kontrola usnesení z předchozích zasedání  
Předseda komise sdělil, že vypracoval a předal závěrečnou zprávu za rok 2023 – o fungování Komise zdravotnictví a sociálních věcí Rady MČ Praha 15. Vypracovaná zpráva nyní bude předložena Radě jako informace.
Paní Mgr. Krybusová upozornila na nesplněný úkol z minula, kdy nebyly dodány dokumenty ve věci bezbariérovosti (Groš, Košík). Bylo přislíbeno, že pan Ing. Branyš poskytne vyjádření odboru dopravy k těmto studiím. Pan místostarosta Pešek nyní přislíbil, že do příštího jednání zajistí vložení slíbených dokumentů na digitální uložiště komise.

4. Projekt skupinové psychoterapie
Na jednání Komise zdravotnictví a sociálních věcí Rady MČ Praha 15 se jako hosté dostavili paní Bc. Tereza Anderssonová a pan Mgr. Pavel Venzara, aby představili svůj nový projekt skupinové psychoterapie. Oba hosté se v krátkosti představili a pohovořili o svých profesích a praxích. Dále byla představena samotná myšlenka projektu.

PROJEKT: skupinová psychoterapie by byla určena obyvatelům (obě pohlaví, věk 18+) Prahy 15, kteří mají počínající problém se závislostí (alkohol, drogy, gamblerství atd.) – tzv. sekundární stádium. Skupina by byla pro min. 5 a max. 10 až 12 osob. Jednalo by se o polootevřenou skupinu (v případě, že by někdo ze skupiny odešel, mohl by na jeho místo být přijat další zájemce). Skupina by byla namíchána (pohlaví, druhy závislostí).
Skupina by se scházela 2x do měsíce (jedno sezení by trvalo cca 1,5 hodiny). Celý cyklus by pak trval cca 4 měsíce. Dohromady i s přípravou a se závěrečnou rekapitulací by se jednalo pravděpodobně o 10 setkání.
Tvůrci projektu předpokládají, že náklady na celý jeden cyklus by měly být cca 62 – 63 000,-. Předpokládá se finanční spoluúčast klientů - cca 150,- za jedno sezení.
Proces: nyní je potřeba zjistit, zda by byl o tuto službu na Praze 15 zájem – oslovení potencionálních klientů a zájemců by mělo proběhnout formou letáčků, informací pro kurátory a také informací do Hlasatele. Následně je potřeba zajistit ze strany MČ Praha 15 prostor, kde by mohlo k setkávání docházet. Pan místostarosta Pešek bude v této věci zjišťovat možnosti. Tvůrci projektu zašlou zpracovaný projekt elektronicky. Panem předsedou Bernatem, bude následně soubor uložen do digitálního uložiště.  

5. Představení služby Chytrá péče
Na jednání Komise zdravotnictví a sociálních věcí Rady MČ Praha 15 se jako host dostavila paní Bc. Veronika Jůzková, DiS., aby představila službu „Chytrá péče“.
Chytrá péče je registrovaný poskytovatel sociálních služeb a nabízí pro své klienty:
  • SOS tísňovou péči
  • osobní asistenci
  • poradenství
  • sociální rehabilitaci
  • linku důvěry
Placenou službou je pouze osobní asistence (135,-/hodina) a SOS tísňová péče. Ostatní služby jsou zdarma.
Tísňová péče je zajišťována přes chytrá zařízení – náramkové hodinky s GPS lokací, nebo tísňové tlačítko. Klient hradí vstupní poplatek (zakoupení zařízení) ve výši 3000,-. Následně již hradí pouze měsíční paušál podle zvoleného druhu služby (liší se v rozsahu péče).

Chytrá péče nyní chce rozběhnout nový projekt – tzv. multismyslová místnost. Tato místnost je jedna již v Brně. Nyní chce společnost získat prostor i v Praze. Jedná se o místnost využívanou k relaxaci a terapii za pomoci smyslů. Služba bude pro klienty zdarma.

Diskuze k bodům 4 a 5
Pan místostarosta Pešek vyzval členy Komise zdravotnictví a sociálních věcí MČ Praha 15 k diskuzi ve věci dvou přednesených nabídek (viz. body 4 a 5)

Bod 4: Projekt skupinové terapie pan místostarosta Pešek hodnotí kladně, stejně tak i členové komise. Nyní bude postupováno tak, že pan místostarosta Pešek sdělí tvůrcům projektu zájem ze strany MČ Praha 15 a dále jim předá seznam bodů, které je potřeba ještě dořešit:
  • požadavek, aby částka byla rozdělena na 2 čerpání (pro případ, že by projekt nebyl naplněn)
  • právně zajištěny smluvní vztahy
  • prostor pro konání setkávání (zajišťuje MČ)
  • propagace služby a upřesnění podmínek a požadavků na klienty
  • seznam témat a upřesnění náplně kurzu
  • dodání rozčleněného finančního rozpočtu
  • doložení profesních kvalifikací tvůrců projektu
Pokud bude vše splněno dle těchto požadavků a dojde k zajištění všeho potřebného, navrhuje předseda komise pan Bernat, aby členové komise hlasovali pro možnost předání materiálu ke schválení Radě MČ Praha 15.

Hlasování:  U5  ano: 6
U5-1/2024
Komise schválila, aby po doložení a splnění všech požadavků byla věc předána ke schválení Radě MČ Praha 15.

Bod 5: služba „Chytrá péče“ – pan místostarosta Pešek tuto službu schvaluje a shledává jako přínosnou pro občany MČ Praha 15. Vnímá ji jako výbornou alternativu pro stávající službu od společnosti Život 90. Pro občany MČ Praha 15 by chtěl zachovat obě varianty pro výběr. Komise s jeho názorem souhlasí. Pan místostarosta Pešek a předseda komise pan Bernat navrhují schválení předání návrhu na realizaci služby Radě MČ Praha 15.

Hlasování:  U6  ano: 6
U6-1/2024
Komise schválila předání návrhu na realizace služby „Chytrá péče“ Radě MČ Praha 15 k jednání.

6. Diskuse, různé
  • Pan místostarosta Pešek sdělil informace k rozpočtu pro sociální oblast. Sdělil, že rozpočet je skoro totožný jako v předchozím roce.
    Pro CSOP je vyčleněno 14 mil. na provoz, dále 3 mil. na chod recepce a zřízení nového tísňového systému a ještě 650 000,- na zakoupení nového vozidla.
    Pro společnost Proxima je vyčleněno 350 000,-
    Pro aktivní seniory – na výlety, umožnění využívání bazénu atd. – bude vyčleněna částka 750 000,-.
    Částka 550 000,- je určena pro grantová řízení – z toho by 50 000,- připadlo případně na sociální službu „tísňová péče“. 
    Na obědy (finanční dotace pro seniory) je plánováno s částkou 600 000,-.

    Paní Ing. Táflová vznesla dotaz, na co byl použit zůstatek z minulého roku?  Pan místostarosta Pešek sdělil, že částka byla využita do nového rozpočtu.

  • Pan místostarosta Pešek sdělil informace k časopisu „Hlasatel“.
    Uvedl, že sociální oblast bude mít v každém čísle k dispozici svou stranu, kde může uveřejňovat články, nabídky na volná místa, pozvánky na akce atd. Stránka bude mít svou barvu a bude mít i logo, které by se mohlo variabilně měnit dle aktuálního téma. Na informacích, které budou v Hlasateli uveřejňované, spolupracuje pan místostarosta Pešek s paní Bc. Martou Patákovou, které je možné zasílat e-mailem podněty.

  • Pan místostarosta Pešek sdělil, jaký bude harmonogram grantového řízení:
    13.3.2024 – schválení grantového řízení Radou MČ Praha 15
    20.3.2024 – vyhlášení grantového řízení
    19.4.2024 -  zahájení přijímání žádostí
    21.6.2024 – ukončení přijímání žádostí
    25.6.2024 – evidence a posouzení přijatých žádostí
    17.7.2024 – schvalování Rady MČ Praha 15 v dané věci
    22.7.2024 – zveřejnění výsledků grantového řízení

    Částka na granty pro tento rok je 500 000,-, přičemž jedna žádost může získat max. 40 000,-. Žádosti se budou přijímat v papírové podobě.

  • Pan místostarosta Pešek informoval, že nový Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb bude nyní schvalován při jednání Zastupitelstva.
    K danému vznesla dotaz paní Mgr. Krybusová, proč je v plánu počítáno s částkou 200 000,- na paliativní péči? Pan místostarosta Pešek sdělil, že se jedná o plán – tudíž nemusí být naplněn. Nicméně je důležité mít i tuto službu případně finančně pokrytou. Plán může být v průběhu upravován a průběžně měněn.

  • Paní Mgr. Krybusová vznesla dotaz, zda by nemohlo dojít k úpravě webových stránek, neboť jsou nepřehledné a je složité dohledat konkrétní informaci.
    Jako příklad uvedla situaci, kdy hledala informaci k parkovacímu místu pro osobu OZP. Nalézt informaci trvalo dlouho a bylo to značně obtížené. Bylo by vhodné zjednodušit dohledání informací. Pan místostarosta Pešek sdělil, že zajistí zjednodušení a přehlednost informací na webu MČ Praha 15 v sociální oblasti. Dále sdělil, že může být tento příklad v budoucnu uveden v Hlasateli jako návodný článek pro občany, čímž poděkoval za přínosný podnět.

  • Paní Ing. Táflová všechny informovala, že 20.3.2024 začne festival „Jeden svět“.  


Termín dalšího jednání komise: jednání bude naplánováno dle aktuální potřeby. Předpokladem je termín v 05/2024. O termínu budou všichni včas informování.


schválil: Petr Bernat

zapsala: Mgr. Kateřina Karschová, DiS.

ověřila: Mgr. Klára Krybusová 
 

Odkazy

 
Zodpovídá: KT OIT
Vytvořeno / změněno: 6.3.2024 / 6.3.2024

 

Kontakt

Městská část Praha 15
Boloňská 478/1
Praha 15 - Horní Měcholupy
109 00 Praha 111
Tel.: +420 281 003 111
E-mail: podatelna@praha15.cz

Podrobný kontakt


Sociální sítě

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Úřední hodiny

Kontakt (všechny odbory)
Pondělí: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Osobní doklady, trvalý pobyt, voličské průkazy
Pondělí: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Úterý: 8:00 - 12:00
Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Čtvrtek: 8:00 - 12:00

Doplňující informace

 
POZOR! Vyvolávací systém - vydávání lístků končí 15 minut před koncem úředních hodin, může být ukončeno i dříve, je-li  počet klientů požadujících službu vyšší než jsou časové a technické možnosti přepážky!
 

Ověřování listin a podpisů, CZECHPOINT
Pondělí: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Úterý: 8:00 - 12:00
Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:30
Čtvrtek: 8:00 - 12:00
Podatelna
Pondělí: 7:30 - 12:00, 13:00 - 18:00
Úterý: 7:30 - 12:00, 13:00 - 15:00
Středa: 7:30 - 12:00, 13:00 - 18:00
Čtvrtek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 15:00
Pátek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 14:00

Odběr novinek

Objednejte si bezplatné zasílání novinek do Vaší e-mailové schránky.

Informace o zpracování osobních údajů


 

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém