Výzva pro podávání interních projektů inovací ve výuce

Výzva pro podávání interních projektů inovací ve výuce

Zelenou mají inovativní metody simulační, projektové a badatelsky orientované výuky.

Téma
Jakub Havlíček

Ve středu 1. března 2023 se otevřela výzva pro podávání interních projektů na podporu inovací v klíčových vyučovacích předmětech studijních programů Masarykovy univerzity. Výzva je součástí Programu na podporu strategického řízení vysokých škol MŠMT. Podpořeny mohou být projekty, v jejichž rámci budou zavedeny anebo rozvíjeny inovativní metody simulační, projektové a badatelsky orientované výuky. Pro žadatele o projekty inovací ve výuce se 7. března uskuteční online seminář. Více informací k projektové výzvě i k semináři pro žadatele najdete na stránce Interní podpora kvality výuky” Portálu pro zaměstnance.

Simulační výuka vychází z principů zážitkové pedagogiky a propojuje tak teorii s praxí a zkušenostním učením. Při simulaci studující získávají a prohlubují své vědomosti a dovednosti pomocí rekonstrukcí reálných situací připravených na základě speciálních scénářů nebo pravidel. To vše se odehrává v bezpečném prostředí, které zároveň umožňuje studujícím různé situace neustále opakovat a analyzovat tak své postupy. V rámci simulační výuky lze využívat např. trenažéry či figuranty, případně se výuka může odehrávat za pomoci rozšířené anebo virtuální reality. Často se také využívají simulační hry, v nichž studující vstupují do fiktivní situace a řeší komplexní problém, který má reálné jádro, anebo dochází k rozdělení rolí, kdy se podle předem připraveného scénáře řeší fiktivní situace s reálným základem.

Projektové vyučování tvoří rozsáhlý uspořádaný systém činností vyučujících a studujících, kde mají dominantní roli aktivity studujících. Zakládá se na propojení praxe (reálných situací) a teorie (nabytých vědomostí) v cílené činnosti studujících, kteří společně nebo samostatně vytvářejí konkrétní výstup (produkt). Často se jedná o multidisciplinární projekty, jejichž témata jsou skutečná a pro studující důležitá či užitečná.

Při badatelsky orientované výuce se studující staví do role výzkumníků a výzkumnic a učí se pracovat a uvažovat jako oni. Studující tak pouze nepřijímají dosavadní vědecké závěry, ale sami je objevují či vytvářejí. Cílem není pouze nalézt odpověď na výzkumnou otázku, ale také naučit se samostatně bádat, analyzovat, posuzovat, prezentovat závěry a zpracovávat teoretické poznatky.

Všechny tři metody výuky podporují interaktivitu ve vysokoškolském vzdělávání a vedou ke zvyšování kvality a větší efektivitě ve výuce.

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.