Tisková konference po jednání vlády, 4. května 2020

Jana Adamcová, tisková mluvčí vlády: Hezký podvečer, vítejte na tiskové konferenci po jednání vlády. O úvodní slovo bych chtěla požádat vicepremiérku a ministryni financí paní Alenu Schillerovou.

Alena Schillerová, místopředsedkyně vlády a ministryně financí: Dobrý den, dámy a pánové, dovolte, abych vás seznámila nejprve se zákony, které připravilo Ministerstvo financí. Já si myslím, že asi nejzásadnějším dnes zákonem, který vláda schválila, je novela zákona o kompenzačním bonusu, která se bude týkat malých s .r. o., protože jsme se nakonec dohodli, že tento zákon připraví Ministerstvo financí, a kompenzační bonus pro malá s. r. o., stejně jako u osob samostatně výdělečně činných, bude vyplácet Finanční správa.

Byl to v podstatě jednomyslný požadavek zástupců svazů a komor, protože Pětadvacítka funguje, jak bylo řečeno ze strany těchto svazů a komor. Já jsem za to velmi ráda. Takže jsme se toho ujali, přes víkend jsme tuto novelu napsali ve spolupráci se zástupci svazů a komor, dnes jsem ji dopoledne konzultovala, seznámila jsem s ní zástupce všech parlamentních stran. Požádala jsem pana předsedu Vondráčka, aby svolal tento videokonferenční rozhovor, protože jsem požádala zástupce parlamentních stran, aby se s tím seznámili, aby vyslechli argumenty. Přizvali jsme k tomu i odbornou veřejnost, abychom prostě zabránili, samozřejmě uvidíme, jak to bude, takovým těm závodům v Poslanecké sněmovně, kdo dá víc a komu a tak dále. Takže jsem si řekla, že bude lepší, když tak to společně probereme.

Ta debata byla velmi konstruktivní, de facto jsme tam debatovali některé věci, vysvětlovala jsem, proč tam nemůžeme dát dohodáře a proč tam nemůže být slučitelnost s pracovním poměrem, ale jinak si myslím, že ta novela byla vzata velmi pozitivně na vědomí. Tak uvidíme, jak to bude v Poslanecké sněmovně, protože navrhujeme její projednání ve stavu legislativní nouze.

A teď k těm parametrům: Bude se to týkat malých s. r. o. Víte, že to jsou taková ta, jak my říkáme, převlečené osoby samostatně výdělečně činné. Parametry jsme nastavili tak, že to budou buď dva společníci, a nebo jeden společník a osoby blízké jako společníci. Ty osoby blízké budou pro účely tohoto zákona vydefinované, bude se vycházet z první části paragrafu 22 odst. 1 občanského zákoníku. Bude to manžel nebo partner, budou to děti, rodiče, a pokud budou v postavení společníka, tak i oni dosáhnou na tuto podporu. Pokud samozřejmě nejsou zaměstnaní a jsou to osoby, které svým způsobem se podílí na této činnosti.

Je to podpora tzv. rodinných firem, protože toto zaznělo jednak ze strany MPO, které samozřejmě také bylo připomínkovým místem a spolupracujícím, ale zaznělo to i ze strany komor a svazů, abychom podpořili tyto firmy, kde třeba rodina celá, manželé, děti pracují společně a zůstali vlastně, pokud jsou v roli společníka, tak zůstali bez podpory. To znamená, že nedosáhnou na žádnou z podpor, jako je Antivirus, tam je to z povahy věci vyloučeno, ale ani na podporu jako osoba samostatně výdělečně činná, což je přímo z toho zákona, bude vyloučeno.

Důležité je, že toto s. r. o. muselo existovat před 12. březnem 2020, i ti společníci museli být zapsaní před 12. březnem 2020. Bude to vyplaceno za celé období od 12. března až vlastně, kompenzační bonus podle novely, kterou teď vrací Senát, tak vlastně platí do 8. června, takže to nastavujeme stejně. Takže ta maximální podpora se pohybuje v částce 44 500.

Tady už jsem v žádném případě nemohla rezignovat, když jsme to připravovali s kolegy na Ministerstvu financí, na nějaký minimální obrat. Tady to není možné ustoupit z tohoto minimálního obratu, protože nechceme, aby se vyplácela podpora tzv. mrtvým schránkám, a ten minimální obrat je stanoven, a byl tak, i jsem si všimla, že ho celkem nikdo nerozporoval ani na té parlamentní diskuzi ani od odborných svazů a komor, byl stanoven na 180 000 ročně. Čili bude tam roční báze. Což odpovídá zhruba patnácti tisícům měsíčně.

To znamená, dávám příklad, když to s. r. o. vzniklo v roce 2018, tak se bude sledovat, aby v roce 2019, protože se bude zkoumat vždycky celý rok, dosáhlo obratu alespoň 180 tisíc korun. Pokud vzniklo v lednu, v únoru, začátkem března roku 2020, tak se bude předpokládat, že je tam nějaký plán, nějaký byznys plán, který musí být minimálně 180 tisíc za rok 2020, což Finanční správa ověří potom případně v přiznání za rok 2020 podaném roce 2021.

Takže nechceme stanovovat, že to muselo být v lednu patnáct, v únoru patnáct, abych se vyhnula těm debatám, které už znám z diskuzí, když jsme připravovali Pětadvacítku, že někdo byl nemocný a nemohl třeba podnikat atd. Takže budeme vycházet z té celoroční báze. Vlastně na tom samém počátku zase vyplní s. r. o., nebo ti společníci vyplní žádost, vyplní to čestné prohlášení na úplně obdobné bázi, jako je tomu u Pětadvacítky. Tam pouze vyplní jména případně těch osob blízkých, to znamená, uvedou svoje jméno, pak uvedou jméno, vztah k té osobě, syn, rodné číslo, bydliště, což potom ex post bude lehce ověřitelné. Já nepředpokládám, že by někdo o takových věcech mluvil nepravdu. Vyplní, uvedou číslo účtu, odešlou Finanční správě všemi těmi formami, tak jak jsme zavedli už pro Pětadvacítku včetně mailu s oskenovanou žádostí a obdrží během dvou tří dnů peníze.

Částka je nastavena tedy stejně na 500 korun denně, úplně stejně jako u Pětadvacítky. To už jsem říkala. A v podstatě ten princip bude úplně stejný. Jedná se nám o to, aby to bylo jednoduché, aby to bylo rychlé, tak jak se to osvědčilo u Pětadvacítky, což všichni kvitovali pozitivně.

Takže já jsem ráda, že se nám podařilo tento zákon schválit, že jsme si veškeré diskuze kolem toho vysvětlili. Ještě možná bych mohla říct, že je důležité také to, že my v tuto chvíli odhadujeme, že máme asi 350 000 s. r. o. Z toho tipujeme, že by mohlo požádat zhruba 200 000 s .r. o., ale je to skutečně věštění z křišťálové koule, protože neexistují přesné evidence těch osob, které vlastně jako spolupracující nebo jako společníci se podílí na fungování s. r. o. Takže pokud by tomu tak bylo, tak bychom, se náklady budou pohybovat odhadem mezi 10 až 15 miliardami. Ale skutečně to se zpřesní až během toho konkrétního čerpání.

Takže já jsem velmi ráda, že to posuneme do Poslanecké sněmovny. Mělo by to tento týden být na pořadu schůze, alespoň doufám, tak jak jsem se předběžně bavila s panem předsedou Vondráčkem, ve stavu legislativní nouze tak, abychom ten zákon schválili velice rychle.

Ještě možná připomenu, že skutečně je to, je tam neslučitelnost s Antivirem, je tam neslučitelnost s Pětadvacítkou. Neslučitelnost s Pětadvacítkou vlastně Finanční správa zkontroluje okamžitě, protože to nebude vypláceno s. r. o., ale těm jednotlivým společníkům. To znamená, může se stát, když jich bude víc těch společníků, když to bude ta rodinná firma, že to dostane i více osob. Takhle to vlastně bude nastaveno. Takže já doufám, že jsem na nic nezapomněla, a pokud ano, tak se mě určitě doptáte a já ráda odpovím podrobnosti.

Dalším, myslím si, že důležitým zákonem, který byl jednoduchý, ale neméně důležitý, je odklad EET. Víte, že my jsme měli zákonem projednaným v legislativní nouzi odloženo EET do tří měsíců od ukončení nouzového stavu. Byla to situace, ve které jsme tehdy vycházeli, ze které jsme vycházeli. Nevěděli jsme, jak dlouho potrvá nouzový stav, jak hluboká bude krize, jak přesně koho zasáhne. Dnes jsme o mnoho, bych řekla, poučenější, a proto já jsem navrhla dnes na vládě, aby se EET odložilo do konce roku 2020. To znamená, že by naběhlo od 1. ledna 2021, a to nejen pro třetí a čtvrtou vlnu, pro kterou samozřejmě se zatím nespustilo, ale i pro první a druhou, protože tam celá řada podnikatelů musí provádět nové certifikace, získávat nové autorizační údaje a v tuto chvíli, kdy řeší celá řada z nich mnohem jiné problémy existenčního charakteru, tak jsme se rozhodli, že tuto povinnost, této povinnosti je zbavíme do konce roku 2020. Vláda to jednomyslně schválila a já jsem za to ráda.

Třetím zákonem, který byl z dílny Ministerstva financí, ten už byl v řádném legislativním procesu, je novela zákona o platebním styku, která řeší především službu takzvaných terminálů DCC. Možná jste si všimli, že jsou různé platební terminály DCC a já jsem několikrát varovala v médiích, aby lidé, pokud vybírají si peníze, případně platí prostřednictvím těchto terminálů, tak aby velmi si dávali pozor na to, že se vždycky ten terminál zeptá, jestli chtějí platit v místní měně, nebo ve měně, ve které je vedený jeho účet. A pokud je to uhrazeno v měně daného státu, protože člověk má tendenci jaksi zatrhnout tu českou měnu, nebo pro české občany to míním teď, tak potom ten přepočet toho kurzu bývá velmi nevýhodný.

Já jsem před dovolenými několikrát varovala, aby si na to lidé dávali pozor, že skutečně ten kurz je méně výhodný, a říkala jsem, že přijde na jaře roku 2020 legislativa Evropské unie, nebo v roce 2020, která stanoví jasné podmínky pro tento typ podnikání. To se i stalo. My jsme je tímto zákonem implementovali a dozor vlastně bude vykonávat Česká národní banka, což si myslím, že je krok správným směrem.

Já vím, že teď je trochu cestování omezeno, že to prostě možná není tak aktuální, ale já si myslím, že je dobré mít takový zákon připravený pro dobu, až ta situace se změní a začneme zase normálně cestovat. Děkuji vám za pozornost.

Jana Adamcová, tisková mluvčí vlády: Děkuji, vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu a dopravy pan Karel Havlíček.

Karel Havlíček, místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy: Dobrý den, my postupně skládáme celou mozaiku podpory podnikatelského prostředí a musím říct, že jsme ve finále. Díky tomu, že se dnes podařilo dojednat podporu s. r. o., tak nám v zásadě chybí už jenom pravděpodobně ten poslední klíčový program, pokud pak samozřejmě nebudou nějaké vysloveně profesně orientované, a to je nájemné.

Já jsem dnes přišel na vládu s návrhem, který byl podpořen, a to takovým způsobem, že jsem byl pověřen, abych do jednoho týdne připravil program pro podporu všech firem, které byly odstaveny od svého provozu vládním nařízením z 12. března a které musely platit komerční nájem, a to v následujících parametrech. Participovat se budeme způsobem 50 procent stát, 30 procent pronajímatel, 20 procent nájemce.

Bude to pochopitelně dobrovolné. To znamená, pokud pronajímatel nepřistoupí na tuto variantu, stát nicméně nepřispěje tou částkou. Bude to program, který bude na tři měsíce, a to s platností od 1. 4. do 30. 6. Čili nejede od 12. března, ale zase jsme ho prodloužili až do 30. 6., i když se třeba ty prodejny otevřou už na konci května, a to z toho důvodu, aby se to dobře počítalo, aby to bylo přehledné, aby to bylo jasné. Jinými slovy stát je připraven přispět 50 procenty na nájemné za druhé čtvrtletí za předpokladu, že pronajímatel sleví 30 provent.

Za další, co bude součástí té žádosti, tak pochopitelně bude to nájemní smlouva, bude to předložení příslušného dodatku k nájemní smlouvě, ve kterém se pronajímatel zaváže, že je připraven a že souhlasí s tím, že sleví 30 procent. Potom pochopitelně nezbytně nutné náležitosti typu prohlášení a pochopitelně i doklad o tom, v jaké výši bylo nájemné v měsících před koronavirem, aby nedošlo k jakémukoliv ovlivnění, a to budeme chtít jasným průkazným dokladem, například výpisem z účtu.

Celkově se program vyšplhá k částce ve smyslu státního rozpočtu okolo čtyř miliard korun a dotkne se řádově 150 000, možná až 200 000 podnikatelů, ale to je skutečně extrémní číslo. Záleží na tom, kdo všechno nakonec si o to zažádá. Takže mockrát děkuji členům vlády, a zejména Ministerstvu financí za to, že se akceptovala ta vyšší varianta, nebo ten scénář padesát, třicet, dvacet. Diskutovali jsme i třetinu, třetinu, třetinu.

Za další, vláda dnes přijala další můj návrh ve smyslu ošetřovného pro osoby samostatně výdělečně činné, a to v následujícím režimu. Zvyšujeme ošetřovné pro osoby samostatně výdělečně činné z částky 424 korun na 500 korun, a to zpětně od 1. dubna. Ošetřovné předpokládáme, že bude do 30. 6., čili po dobu, dokud budou zavřené školy. Je to z toho důvodu, že i zaměstnanci dostali zvýšené ošetřovné, a my tvrdíme, že není rozdíl mezi tím, jestli dítě hlídá zaměstnanec nebo dítě hlídá osoba samostatně výdělečně činná.

To znamená, je to sociální příspěvek a v tomto neděláme nebo nechceme dělat žádné rozdíly. Takže to věřím, že je dobrá zpráva pro osoby samostatně výdělečně činné. Program administruje, podobně jako tedy i to nájemné, Ministerstvo průmyslu a obchodu. Za březen bylo vyplaceno už 90 procent, to bylo těsně před ještě víkendem, tak teď ještě během dneška se to možná dotáhlo ještě víc, 90 procent všech schválených žádostí. Ty, které se vrátily z důvodu toho, že tam cokoliv chybělo, tak budou pochopitelně vyplaceny okamžitě poté, co přijde všechno v pořádku.

Jak se to dotkne rozpočtu? Bude tam navýšení přibližně 150 milionů korun měsíčně. Zatímco v současné době, kdy zažádalo 66 000 osob samostatně výdělečně činných, tak ten předběžný výpočet na měsíc plný by dělal 839 milionů, tak v tom režimu zvýšeném, těch 500 korun denně, to bude dělat přibližně 990 milionů korun.

Třetí a poslední oblast, kterou bych chtěl zmínit, je z rezortu Ministerstva dopravy. Na základě mého předložení byl přijat návrh a de facto zrušilo se nařízení nebo usnesení, abych byl plně přesný, z 12. března 2020, které zakazovalo dopravcům autobusovým, nebo říkejme osobním, silničním, a dopravcům železničním režim takzvané mezinárodní dopravy. Zjednodušeně řečeno, je možné i s ohledem na to, jakým způsobem uvolňujeme všechna opatření, začít opětovně provozovat železniční a autobusovou přeshraniční dopravu.

Ten důvod je zřejmý: Za prvé obecně uvolňujeme ty restrikce, a za bé začíná sem jezdit celá řada pracovníků sezonního charakteru a tak dále, tak je třeba, aby bylo možno vypravovat autobusy pro ně, případně by prostě přijeli nějakým linkovým spojem.

Neznamená to samozřejmě, a to je třeba říct, že okamžitě ode dneška nebo od zítřka začnou, protože toto je, abychom si ještě přesně rozuměli, od 11., čili není to v tomto týdnu, je to od 11., a neznamená to, že okamžitě začnou všechny spoje jezdit. Samozřejmě oni to budou vyhodnocovat s ohledem na rentabilitu celé jízdy nebo celého provozu, nicméně lze předpokládat, že to postupně bude narůstat, a věřím, že v čase se dostaneme do normálu.

Zatím stále ještě jsme nezprovoznili ale veškerou leteckou přepravu, respektive konkrétně letiště. Zatím jediné, které funguje, je Ruzyně a v nejbližších dnech předpokládáme, že po dohodě s Ministerstvem vnitra zprovozníme i Karlovy Vary, Brno a Ostravu. Děkuji.

Jana Adamcová, tisková mluvčí vlády: Děkuji. Ministr zdravotnictví pan Adam Vojtěch.

Adam Vojtěch, ministr zdravotnictví: Dobrý večer, dámy a pánové, i ode mne. Vláda dnes projednala několik bodů, které jsem předložil. Asi ten nejvíce diskutovaný byla novela zákona 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, kdy tento bod byl v tuto chvíli přerušen. Já bych se k tomu krátce vyjádřil. Myslím si, že ten, kdo četl danou novelu, která dnes byla zanesena do eKLEPu, takže každý si ji může přečíst v klidu, tak musí uznat, že skutečně tento návrh byl zcela démonizován v posledních dnech. Myslím si, že to, že se k němu každý vyjadřoval, aniž by ho reálně viděl, a už ho odsuzoval předem, tak nebylo úplně férové, protože ten návrh tak, jak je postaven, v žádném případě nevybočuje z kompetencí, které jsou, a z toho rámce, které dnes v tom zákoně jsou už od roku 2000 z hlediska kompetencí Ministerstva zdravotnictví

A skutečně jsme dodrželi to, že ty kompetence jsou spíše zpřesňovány, precizovány tak, abychom jasně definovali epidemiologicky závažné činnosti a provozy, které ministerstvo může regulovat. A v tomto směru si nemyslím, že je cokoliv špatně na tom, pokud by ministerstvo tyto kompetence mělo, protože už je dneska má v celé řadě dalších oblastí. Ministerstvo může plošně zakazovat výuku na školách, může regulovat ubytovací podniky, může regulovat provoz restaurací a podobně.

A v tomto směru si myslím, že ty kompetence, které jsme tedy navrhli nově, týkající se například obchodních center nebo bazénů nebo kadeřnictví, tak jsou pouze precizací toho rámce kompetencí, které již dnes ministerstvo v zákoně má. Takže myslím si, že bychom trošku měli oddémonizovat vlastně ten návrh daného zákona, a jsem přesvědčen o tom, že skutečně tak, jak jsme ho navrhli, také nikterak nevybočuje z ústavního rámce a má plnou podporu i odborné veřejnosti. V tomto směru jsme tedy odpracovali maximum možného.

Pravdou je, že dnes byla na vládě debata nikoliv o tom věcném obsahu zákona, ale o té formě. To znamená, jestli je vhodná tato forma skrze zákon o ochraně veřejného zdraví, nebo jestli jít variantní cestou skrze ústavní zákon o bezpečnosti České republiky a zde upravit nějaký model fungování v průběhu pandemie nebo takovéto epidemie, které čelíme, a vydávat takto vlastně daná opatření.

Takže ten návrh nyní byl přerušen s tím, že Ministerstvo vnitra vypracuje ve spolupráci s námi alternativní návrh právě změny ústavního zákona o bezpečnosti České republiky, který bude předložen ve čtvrtek na vládu a budeme ho diskutovat. Já s tím principiálně nemám zásadní problém. Pro mě osobně je důležité jedno – abychom byli schopni ochránit zdraví našich občanů, abychom byli schopni skutečně ty rizikové oblasti, které objektivně z odborného hlediska jsou rizikové, z hlediska epidemiologického a šíření dané pandemie, tak abychom je mohli regulovat a nebyli jsme zcela závislí pouze na vyhlášení nouzového stavu, který tedy končí 17. května.

Takže tolik jenom k tomu návrhu zákona a skutečně bych doporučoval všem, i ústavním právníkům, aby se na něj podívali a zhodnotili, jestli skutečně je mimo rámec Ústavy, nebo nikoliv, protože jsem přesvědčen o tom, že tomu tak není.

Další body, které dnes vláda schválila nebo vzala na vědomí. Možná jeden bod, který je poměrně zajímavý pro praxi. Vláda vzala na vědomí mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví podle zákona o ochraně veřejného zdraví týkající se roušek, kdy včleňujeme další dvě výjimky, pokud jde o nošení roušek.

Vychází to vlastně z pravidel, která jsme si stanovili s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. To znamená, že žáci a studenti nebudou muset mít roušky, pokud budou ve třídě, pokud tam budou zachovány rozestupy minimálně 1,5 metru, tak v takovém případě ve třídě nebudou potřebovat roušky. Ale samozřejmě ve všech veřejných prostorech té školy, to znamená chodby a podobně, tam, kde se setkávají ty kolektivy, tak tam již roušky býti budou muset. Takže takto je koncipována ta výjimka.

Druhá výjimka na základě podnětu Ministerstva průmyslu a obchodu, ta je spíše praktická, že nebude nutné, to je vidět na tom, že život je pestrý a jsou různé životní situace, že nebude nutné mít roušku po dobu pořízení portrétní fotografie nebo fotografie novomanželů a podobně. To je samozřejmě něco, co dává logiku. Vychází to z nějaké praxe, pokud třeba člověk si chce nechat udělat fotku na nějaký průkaz a podobně, že může po tu dobu sundat roušku. Takže to je spíše, řekněme, taková výjimka praktická, která byla včleněna do mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví.

Dále vláda dnes, což je poměrně důležitá věc, zrušila pracovní povinnost pro studenty lékařských fakult zdravotnických škol od 11. května. Vychází to z toho, že vlastně rozvolňujeme školy, rozvolňujeme výuku na školách, středních školách, závěrečné ročníky tak, aby se mohly připravovat na maturitu a podobně. Takže v tomto směru rušíme tu pracovní povinnost těchto studentů zdravotnických škol s tím, že ale předpokládáme, že část z nich nadále zůstane na dobrovolné bázi na základě dohod o pracovní činnosti a provedení práce v rámci daných zdravotnických zařízení. Třeba studenti, kteří nejsou v posledních ročnících, jsou v nějakém jiném ročníku, tak mohou takto dále fungovat. Ale ta všeobecná pracovní povinnost, která vlastně byla nařízena podle krizového zákona v době nouzového stavu, což zákon umožňuje, tak od 11. května je zrušena a týká se to i sociálních služeb.

A poslední věcí, kterou bych rád zmínil, je, že vláda dnes schválila poskytnutí daru Italské republice v souvislosti s probíhajícím onemocněním covid-19 na území Italské republiky, kde stále ta situace je poměrně neutěšená, byť se v čase zlepšuje. Ten dar je 500 000 roušek, kterými disponuje Ministerstvo zdravotnictví v našich rezervách. A 500 000 roušek tedy posíláme do Itálie jako náš dar italské vládě, naše vláda to tedy takto schválila. Děkuji.


Zařazenopo 04.05.2020 22:05:00
ZdrojVláda
Originálvlada.cz/cz/media-centrum/tiskove-konference/tiskova-konference-po-jednani-vlady--4--kvetna-2020-181...
KategorieTiskové konference

Související témata

Razie ve vládě | Vláda | NERV
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V