mpo.cz (MPO)
Auto Moto  |  18.09.2019 21:22:51

Ministr Karel Havlíček: Stát chce do budoucna podpořit vodík v dopravě

 
Publikováno:
18.9.2019
Autor:
Odbor komunikace 01400

Stát chce mimo čisté elektromobilty do budoucna podpořit rovněž rozvoj vodíkové technologie v dopravě. Podpora by měla směřovat do rozvoje infrastruktury na výrobu a čerpání vodíku i do samotného využití vozidel na vodíkové palivové články. Uvedl to ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček při návštěvě závodu TPCA v Kolíně.


„Chystá se aktualizace Národního akčního plánu čisté mobility, která se má vládě předložit do konce letošního roku. Česká republika se zavázala ke snižování emisí v dopravě a jednou z možností je právě využívání vodíku,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Ministerstvo dopravy vypsalo program na čerpací stanice na vodík, a to v rámci Operačního programu Doprava. Právě do vybudování infrastruktury stát bude s využitím zejména strukturálních fondů investovat.“

V České republice by v roce 2030 mohlo podle odhadu MPO jezdit 60 000 až 90 000 aut na vodíkové články. V současnosti tu kvůli absenci čerpacích stanic zatím nejezdí žádné, do roku 2023 by však mělo vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík.

Průkopníkem využívání vodíku v dopravě je Toyota, která má celý výrobní závod TPCA v Česku brzy převzít. Již několik let nabízí sériový vodíkový vůz Mirai. Podle prognózy výrobce se cena vodíkových aut do deseti let vyrovná ceně hybridů.

„Vítáme progresivní přístup vlády, který se nezaměřuje pouze na jeden typ řešení nízkoemisní dopravy, ale podporuje i další řešení. Je-li hlavním cílem veškerého snažení snížení škodlivých emisí, měl by stát vytvořit rovné, technologicky neutrální podmínky pro všechny druhy ekologické dopravy a nastavit jasnou hranici emisních limitů. Bude na zákazníkovi, aby se rozhodl, která alternativa je pro něj nejvhodnější," říká šéf české Toyoty Martin Peleška.

Vicepremiér Havlíček doplňuje, že po roce 2023 se mají revidovat emisní limity CO2 pro osobní a lehké užitková automobily. Od procentního snížení emisí u těchto vozidel ve srovnání s rokem 2021 a povinného podílu nízko a bezemisních vozidel pro výrobce od roku 2030 se odvíjí další vývoj automobilového průmyslu.

Ministr Havlíček si při návštěvě v Kolíně vodíkovou Toyotu Mirai osobně vyzkoušel, stejně jako vozy na hybridní pohon.


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688