„Dnes zahájená stavba je první částí obchvatu Českých Budějovic, výstavba druhé části bude spuštěna během následujícího měsíce. Celý obchvat o délce 20 kilometrů následně zprovozníme v roce 2022. Spolu s rozestavěnými úseky mezi Bošilcem a Borkem bude v realizaci již 40 kilometrů dálnice D3,“ uvedl k zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Zajímavosti ze stavby Pro stavbu bylo potřeba vyřídit 24 stavebních povolení, dojednat a uzavřít 239 kupních smluv, 208 nájemních smluv a 162 smluv o zřízení věcných břemen. Stavba zahrnuje 24 mostů, největší z nich je most přes údolí Malše, který měří 780 metrů. V rámci prováděného archeologického průzkumu byly nalezeny zbytky osídlení ze střední doby kamenné a starší doby bronzové s velkým počtem keramiky. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti. D3 Hodějovice – Třebonín Hlavní trasa: délka: 12 536 m kategorie: D 27,5/120 plocha vozovek: 246 031 m2 počet stavebních objektů: 136 Zhotovitel: Salini Impregilo, Doprastav Cena stavby dle smlouvy: 5 804 mil. Kč Předpokládané zprovoznění stavby: 09/2022 Společně s tímto úsekem má Ředitelství silnic a dálnic aktuálně v realizaci 164 kilometrů dálnic (z toho je 31 km modernizace D1) a 62 kilometrů silnic I. třídy. V letošním roce má ŘSD v plánu zahájit ještě dalších 140 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.