Spurt v rychlé módě: Utečou obchody internetu?

Asos, Boohoo, Zalando. Evropští prodejci fast-fashion módy zažívají po katastrofálním loňském roce dobré časy. Akcie společnosti Zalando se letos zatím zhodnotily o 61 %, což je třetí nejlepší výsledek v rámci evropského akciového indexu Euro Stoxx 600. Pro všechny to ale neplatí. Inditex, vlastník řetězce Zara, upadl u investorů v nepřízeň, a jeho kvartální výsledky budou zítra příležitostí, jak ukázat, jestli je jeho letošní cíl tržeb pořád dosažitelný.

Inditex tedy za čistě internetovými konkurenty zaostává, a totéž platí o švédském módním řetězci H&M. Jeho čísla se trhy dozvědí příští týden a právě rekonvalescence tohoto gigantu jim může mnohé napovědět.

Nákupy se stále více odehrávají na chytrých telefonech a tabletech, takže pokud investory něco přitahuje, jsou to růstové profily internetových firem. Akcie americké společnosti Revolve Group, která vstoupila na burzu v pátek, stouply už skoro na dvojnásobek. Graf níže ukazuje akcie online prodejců módy (modrá, černá, červená linie) v porovnání s "klasickými" kamennými řetězci (zelená, šedá linie).



„Internetový retail stále není na trhu dost rozšířený,“ domnívá se podle Bloombergu Gavin Launder, správce fondu v Legal & General Investment Management. „Překážky pro vstup jsou poměrně nízké – je to trocha výdajů na technologie, a vzhledem k velikosti trhu tady doopravdy není ani žádná překážka růstu.“

Investoři, kteří podporují firmy jako Asos, Boohoo nebo Zalando, podporují vlastně schopnost týmu přinést správný produkt. Valuační poměry se v obou třech těchto případech pohybují nad stejnými ukazateli u Inditexu a H&M.

Inditex musí podle Laundera poskytnout více informací ohledně svého internetového byznysu, a to jak z hlediska rozsahu, tak ziskovosti. Jinak se bude muset vzpamatovat kamenná „nákupní třída“, kde je Inditex se švédskou H&M hegemonem, nebo se bude muset začít pochybovat o růstu internetových obchodů.

A ještě jeden faktor stojí za zmínku, domnívá se také Launder. Amazon. Ten už oděvy prodává, ale obvykle jde o standardnější produkty jako džíny, trička a tenisky. Rychlou cestou, jak do módního byznysu skočit, by podle Laundera pro Amazon bylo koupit někoho jiného.

Zdroj: Bloomberg


Zařazenoút 11.06.2019 12:06:00
ZdrojPatria
Originálpatria.cz/zpravodajstvi/4151401/spurt-v-rychle-mode-utecou-obchody-internetu.html
KategorieUdálosti
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.