Český růst v režii spotřeby
Vyššími tržbami se mohou pochlubit obchodníci ve všech segmentech maloobchodu a na své si přicházejí internetové obchody, jejichž už tak dlouhý boom zdaleka ještě nekončí. Černý Petr naopak zůstává motoristickému segmentu, který se však už uvádí stranou od hlavních čísel maloobchodu. Expanze tam vrcholila zhruba před dvěma roky a od té doby zažívá tato část obchodu útlum. Ani nové registrace aut za první čtyři měsíce roku přitom nenaznačují, že by se situace už konečně začala zlepšovat. Nicméně ČR v tomto směru rozhodně není v rámci EU žádnou výjimkou, i když v některých evropských zemích je místy vidět, že by se trend prodejů nových aut mohl po nedávném pádu brzy stabilizovat. Na obrat, který by mohl znovu povzbudit tuzemský průmysl a především pak výrobu aut, to však zatím asi stačit nebude. A tak prozatím nezbývá než doufat, že očekávaný slabší příspěvek exportu k růstu ekonomiky pomůže překlenout právě expandující spotřeba domácností indikovaná silným maloobchodem.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz