Více než polovina Čechů používá sociální sítě
„Meziročně vzrostl podíl domácností vybavených tabletem z 24 % na 32 %. Z domácností s dětmi má pak tablet více než polovina z nich,“ uvádí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček.
Díky rozmachu chytrých telefonů rapidně přibývá uživatelů, kteří používají telefon k přístupu na internet. Zatímco v roce 2010 se z mobilního telefonu připojovala na internet 4 % osob, v roce 2018 je to již 58 %. Přitom čtyři z pěti takových osob si platí mobilní data.
„Plných 95 % osob ve věku 16 až 24 let používá chytrý telefon. Mezi seniory nad 65 let je to však jen 14 %. Klasický tlačítkový telefon bez operačního systému je mezi seniory stále oblíbený, používá ho 77 % z nich,“ upozorňuje Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Počet Čechů, kteří používají sociální sítě, letos překročil 50% hranici. V absolutních počtech to je 4,5 milionu osob starších 16 let. Sociální sítě však neoslovují Čechy v předdůchodovém a důchodovém věku. V rámci evropské osmadvacítky používají Češi této věkové kategorie sociální sítě nejméně. Každý druhý Čech také na internetu sleduje videa, nejvíce k tomu používá stránky typu YouTube (44 %). Oblíbené jsou též internetové televize (26 %) a stránky běžných TV stanic (24 %).
V internetových obchodech nakupuje už 54 % osob starších 16 let, nejvíce oblečení a obuv, jak upozorňuje Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ: „Oblečení a obuv nakupuje v e-shopech 19 % mužů a 37 % žen. 15 % mužů dále nakupuje elektroniku, 14 % sportovní potřeby a 13 % jiné vybavení domácnosti. 24 % žen nakupuje kosmetiku, 11 % hračky a 9 % potraviny.“
Pětina osob si na internetu rezervuje ubytování. I přes rostoucí popularitu ubytování v soukromí Češi stále bookují především hotely, penziony a další komerční zařízení. Ubytování v soukromí si v roce 2018 zajistilo 5 % Čechů, výrazně méně ve srovnání s ostatními zeměmi EU.
65 % Čechů používá informační technologie také v práci. S počítačem pracuje 56 % zaměstnaných a 28 % používá jiná IT zařízení, jako elektronické pokladny, IT zařízení v dopravních prostředcích či CNC stroje.
Více informací naleznete v nové publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci – 2018: https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-domacnostech-a-mezi-jednotlivci-2018.
Kontakty
Jan Cieslar
tiskový mluvčí ČSÚ
T 274 052 017 | M 604 149 190
E
Přílohy
19. listopadu 2018
Více než polovina Čechů používá sociální sítě
V roce 2018 jsou k internetu připojeny již čtyři pětiny českých domácností (81%)
a podobný podíl jich má i počítač (78 %). Největší nárůst byl zaznamenán v používání tabletu. Přibývá uživatelů, kteří k internetu přistupují prostřednictvím mobilního telefonu.
„Meziročně vzrostl podíl domácností vybavených tabletem z 24 % na 32 %. Z domácností s dětmi má pak tablet více než polovina z nich,“ uvádí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček.
Díky rozmachu chytrých telefonů rapidně přibývá uživatelů, kteří používají telefon k přístupu
na internet. Zatímco v roce 2010 se z mobilního telefonu připojovala na internet 4 % osob, v roce 2018 je to již 58 %. Přitom čtyři z pěti takových osob si platí mobilní data.
„Plných 95 % osob ve věku 16 až 24 let používá chytrý telefon. Mezi seniory nad 65 let je
to však jen 14 %. Klasický tlačítkový telefon bez operačního systému je mezi seniory stále oblíbený, používá ho 77 % z nich,“ upozorňuje Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Počet Čechů, kteří používají sociální sítě, letos překročil 50% hranici. V absolutních počtech
to je 4,5 milionu osob starších 16 let. Sociální sítě však neoslovují Čechy v předdůchodovém
a důchodovém věku. V rámci evropské osmadvacítky používají Češi této věkové kategorie sociální sítě nejméně. Každý druhý Čech také na internetu sleduje videa, nejvíce k tomu používá stránky typu YouTube (44 %). Oblíbené jsou též internetové televize (26 %) a stránky běžných TV stanic (24 %).
V internetových obchodech nakupuje už 54 % osob starších 16 let, nejvíce oblečení a obuv,
jak upozorňuje Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ: „Oblečení a obuv nakupuje v e-shopech 19 % mužů a 37 % žen. 15 % mužů dále nakupuje elektroniku,
14 % sportovní potřeby a 13 % jiné vybavení domácnosti. 24 % žen nakupuje kosmetiku,
11 % hračky a 9 % potraviny.“
Pětina osob si na internetu rezervuje ubytování. I přes rostoucí popularitu ubytování v soukromí Češi stále bookují především hotely, penziony a další komerční zařízení. Ubytování v soukromí si v roce 2018 zajistilo 5 % Čechů, výrazně méně ve srovnání s ostatními zeměmi EU.
65 % Čechů používá informační technologie také v práci. S počítačem pracuje 56 % zaměstnaných a 28 % používá jiná IT zařízení, jako elektronické pokladny, IT zařízení v dopravních prostředcích či CNC stroje.
Více informací naleznete v nové publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci – 2018: https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-domacnostech-a-mezi-jednotlivci-2018.
Kontakty
Jan Cieslar
tiskový mluvčí ČSÚ
T 274 052 017 | M 604 149 190
E jan.cieslar@czso.cz | Twitter @statistickyurad
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz