(Kurzy.cz)
VW začal v Číně stavět za 55 mld. Kč továrnu jen pro elektromobily
V Antingu má prvotně začít sjíždět z výrobní linky zatím blíže nespecifikované SUV koncernu, dle neoficiálních informací pod značkou Audi. Dojít má následně ale i na vozy VW a Škoda. Roční výrobní kapacita závodu, který právě bude vůbec první továrnou firmy jen pro elektromobily, má činit 300 tisíc vozů. Záměrem je zde každopádně vyrábět střední a velké SUV elektromobily. Závod na 610 tisících metrech čtverečních má být založen na „Průmyslu 4“, resp. zvýšené míry automatizace. VW mj. zmiňuje: “… více než 1400 robotů Průmyslu 4.0 a také celou řadou technologií včetně AI, AR a VR, které dodávají inteligentní a digitalizované výrobní zařízení“. Celková investice má dosáhnout 17 miliard RMB (2,45 mld. USD), resp. v přepočtu zhruba 55 miliard korun.
Zmiňovaná platforma MEB má dle automobilky vozidlům kromě více dynamického vývoje či dodatečného prostoru přinést i zcela nové integrované digitální služby, přičemž vozy mají být připraveny pro budoucí autonomní řízení.
Nejvyšší šéf koncernu Herbert Diess při příležitosti zahájení výstavby v Antingu mj. uvedl: „Prostřednictvím platformy MEB společnosti Volkswagen budeme schopni pro naše čínské zákazníky vyrábět nejmodernější elektrická vozidla ve velkém rozsahu. Skupina Volkswagen, její značky a jejich čínští partneři společného podniku se soustavně zaměřují na udržitelnou mobilitu a prosazují transformaci automobilového průmyslu v Číně i na celém světě. Tímto způsobem zdůrazňujeme význam čínského trhu pro skupinu Volkswagen“.
K tomu možno dodat například loňská čísla, kdy podíl čínského trhu pro koncern již překonal hranici 40 %, resp. se zde prodalo téměř 42 % ze všech jejich vozů. Pro trend možno uvést, že v roce 2016 to bylo 38,6 %, o rok dříve dokonce „jen“ 35,7 %.
Volkswagen v pátek vlastně zopakoval, že v rámci svého plánu s názvem „Roadmap E“ do roku 2025 nabídne koncern celkově 50 typů „čistých“ elektromobilů, resp. každý čtvrtý vyrobený vůz bude právě poháněn jen elektřinou.
Strategie elektrifikace vozů koncernu se promítne také v dalším čínském závodě ve Foshanu (s partnerem FAW), který byl otevřen v létě a jehož výrobní kapacita má vzrůst až na 600 tisíc vozů. Začít má chrlit rovněž elektromobily a to nedlouho poté, co se na platformě MEB spustí vůbec první produkce těchto vozů v německém Zwickau. U našich západních sousedů by k tomu mělo dojít zhruba za rok.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz