Ranní glosa: Firmy ani spotřebitelé neztrácejí optimismus
Zatímco německé podniky v posledním měsíci korigovaly svůj dosavadní optimismus, v ČR se i nadále šíří dobrá nálada. Optimismus panuje mezi podniky i spotřebiteli. Firmy v průmyslu věří, že v dalších měsících se jim podaří udržet dosavadní tempo výroby, nicméně už nepředpokládají, že by kvůli dalšímu růstu musely plošně zvyšovat počty zaměstnanců. Ostatně už nemají ani kde nové zaměstnance brát, a tak přichází v úvahu pouze cesta investic s cílem dosažení vyšší produktivity. Pozitivní je i nálada spotřebitelů, kteří hledí do budoucna optimisticky a v tuto chvíli mají pouze vyšší obavy z inflace. I proto lze spoléhat na to, že spotřeba domácností zůstane jedním z hlavních motorů poptávkové strany ekonomiky, a tak i výsledky české ekonomiky za třetí kvartál mohou dopadnout podobně dobře, jako ty předchozí. Takže už nezbývá než věřit, že se tato měkká čísla přetaví i do tvrdých dat z ekonomiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz